Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MP3 Ringsignaler - K700i

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Undrar om det finns något sätt att "göra" egna MP3 ringsignaler på macen för att sedan föra över via bluetooth till mobilen. Antar att man måste "krympa" och korta ner låtar man har på något vis.

Om detta går att göra - förklara gärna i detalj.

Tack!

/Anna

  • Oregistrerad
  • 2005-01-08 18:50

Ta en MP3:a i QT och klipp ner den till önskad storlek (kräver OTpro) och spara den.
(finns säkert andra verktyg för MP3 editering på Versiontracker.com om man gör en sökning…)
Skicka upp filen till din mobbe via BT filöverföring…
(Förutsätter att telefonen är "parad")
Telefonen bör fatta vart filen skall, så det är bara att svara "ja"…

Givetvis har jag ingen K700 - men köp mig en så skall jag göra en jättefin "how to"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 19:00

Haha
Vi skramlar ihop till en

När jag gjort signaler till min så har jag använt en program som jag vart tipsad om här på 99mac.
Och det heter mp3trimmer å finns på VT.

Det fina med den är att du kan fada ganska bra och framförallt enkelt. Det är fint då inte telefonen bara rusar igång på alla 10 cylindrar och alla ink du blir överrumplade

//tobias

Eller ännu bättre - finns det någon hemsida där låtar redan finns och som är gratis att ladda ner dvs inte via wap?

*Gud vad lat jag är*

  • Oregistrerad
  • 2005-01-08 19:25

Om man klurar lite i koden på dedär "betalsidorna" så brukar man kunna plocka ner "provlyssnaversionen"

(*)

Men allvarligt - att ta sina iTuneslåtar och "editera" en smula i OTpro (inkl fade in fade out) måste väl vara bättre än joxet ovan…

Ursprungligen av Pär:

Om man klurar lite i koden på dedär "betalsidorna" så brukar man kunna plocka ner "provlyssnaversionen"

(*)

Men allvarligt - att ta sina iTuneslåtar och "editera" en smula i OTpro (inkl fade in fade out) måste väl vara bättre än joxet ovan…

Försöker ju bara undvika att jag ska slippa fråga vad OTpro är? Hehe...

QT pro

Quicktime, alltså

Ursprungligen av kustvagen:

Hej

Undrar om det finns något sätt att "göra" egna MP3 ringsignaler på macen för att sedan föra över via bluetooth till mobilen. Antar att man måste "krympa" och korta ner låtar man har på något vis.

Om detta går att göra - förklara gärna i detalj.

Tack!

/Anna

I itunes så komprimerar du mp3 låten till 96kps stereo.
Sen för du över den till telefonen genom Bluetooth File Exchange.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 08:21

Är det någon som vet hur man kan få mp3 låtar som ringsignal på en vodafone brandad K700?
Finns det något trix som man kan använda? Jag vet att man kan ta bort vodafone brandningen men går det att göra på något annat sätt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-04 09:35
Ursprungligen av Gizz:

Är det någon som vet hur man kan få mp3 låtar som ringsignal på en vodafone brandad K700?
Finns det något trix som man kan använda? Jag vet att man kan ta bort vodafone brandningen men går det att göra på något annat sätt?

Problemet med de vodafone-brandade telefonerna (jag har en V800) är att de bara spelar mp3-filer med DRM. Som tur är kan man själv lägga till DRM med hjälp av ett program från Sony Ericsson. Programmet heter drmsetup.exe och som du kanske kan gissa så funkar det bara i Windoze, själv kör jag det genom VPC och har inte haft några problem. Programmet skapar en fil som heter samma sak som mp3-filen men med filändelsen .dm. Sök efter programmet på google så hittar du nog det. När filen väl är klar så är det bara att skicka över den med BT så ska allt funka

Hittade just en länk: http://myforum.lasyk.net/archive/index.php/t-11059.html

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 09:37

Om du har den senaste releasen av firmware kan du ladda ner ett program som heter DRMPackager från SonyEricssons developer site (kräver gratis registrering). Mha det programmet kan du "spara om" dina mp3-filer med drm-information och då kommer de att synas i din telefon och gå att använda som ringsignal.

För mer utförlig förklaring: http://www.engvall.nu/portal/Articles.asp

Edit: Två minuter sen... sorry

Senast redigerat 2005-02-04 14:32
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-04 09:56
Ursprungligen av sax:

Om du har den senaste releasen av firmware kan du ladda ner ett program som heter DRMPackager från SonyEricssons developer site (kräver gratis registrering). Mha det programmet kan du "spara om" dina mp3-filer med drm-information och då kommer de att synas i din telefon och gå att använda som ringsignal.

För mer utförlig förklaring: http://www.engvall.nu/portal/Articles.asp

Tyvärr kan man inte längre ladda ner programmet från SE's sida, försökte hitta det igår men lyckades inte, det finns dock lite här och var på nätet.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 10:37

Tack för svaren. tyvärr har jag inte VPC, men jag kan ju alltid hitta en PC att köra det på. Fattar inte varför Vodafone ska strula till det så förbannat. Varför ska man inte kunna lägga till sina egna köpta MP3 låtar i sin egna telefon?

1
Bevaka tråden