24 Timmar leverans från Applestore..HAHAHAHA

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

24 Timmar leverans från Applestore..Citat:

Apple DVI/videoadapter
SEK.195,00
Skickas vanligen:.Inom 24 timmar
Med DVI/videoadaptern ansluter du DVI-porten på en Power Mac G5 (enbart) till någon S-video- eller kompositvideoenhet .

Vilket jäkla skämt. Slipade försäljare som ljuger övertygande. Beställde en liten adapter till min ImacG5 20 för att få ut s-video. Provade Macoteket i Sumpan. Hade jag inte haft adressen hade jag förmodligen aldrig hittat dit. (Var är skyltarna?) Liten handskriven lapp på dörren. Den avlånge säljaren i kassan visade tydliga tecken på att han nyligen fått den 17' stora imacen framför sig för första gången. Normal säljare hade förmodligen sålt 3 Dammsugare samt en rostig Volvo på den tiden det tog för honom att kolla lagerstatusen på Apple DVI/videoadapter. Strunt i dom. Fick tips om apple store och ringde dit direkt. Betalade med VISA. Skulle ta 24 timmar sa säljaren. Detta var i Torsdagsförra veckan, idag fredag 8 dagar senare och ingen adapter. Skall man stämma apple eller... Den skeppades först i Onsdags från Holland fick jag veta telefon ledes från applestore. Nä tror jag tar cykeln till irland nästa gång jag skall ha nån appleprodukt. Tror att det går snabbare än via applestore.

Svar från Applestore

Bästa herr Doc Gurka

Jag har nu letat fram din order för att se vad som skett. Vår säljare har informerat utifrån de uppdateringar han/hon har fått. Din order skickades ut ifrån lagret dagen efter att beställningen lades.

Dock ser det ut att ha blivit något problem hos TNT, något som vi har svårt att förutse här på Apple. Jag har dock sänt detta ärende till TNT och krävt att de återkommer snarast med information om varför din order ännu inte levererats.

Med Vänlig Hälsning,

Jennie

Apple Store Europe
Direct Sales Support Team
Hollyhill Industrial Estate
Cork
Ireland

Alltså det är inte Apples fel att förseningen är en vecka utan TNT. Har givetvis kontaktat TNT angående Apples svar och kommer att återkomma i frågan. Kort kan dock sägas angående deras strategi... Payment before manufacturing inte är speciellt kundvänlig....Kommer återkomma om svar från respektive TNT samt Apple.. Kuriosa. Fick vänta 2 1/2 månad på min imac efter beställning...Som att köpa en RR..

• Medlem
  • 2005-01-07 14:07

"Skickas vanligen inom 24 timmar" betyder inte nödvändigtvis att du får grejerna inom 24 timmar.
Det betyder att grejerna lämnar Apple inom 24 timmar sen är det upp till leverantören hur lång tid det tar.
Jag har beställt många grejer hos Apple Store, den snabbaste leveransen var Airport Extreme Basstation som levererades hem till mig (med DHL) inom 43 timmar från det att jag skickade iväg ordern.
Den senaste leveransen (iPod mini) tog däremot några dagar extra ... med TNT. Dessutom brydde sig TNT inte att ringa innan de körde fram grejerna hem till mig så jag fick vänta en dag extra.

Apple brukar inte dra pengar om leveransen dröjer. De brukar gå in och kolla att det finns pengar på kontot innan de skickar grejerna sen dras pengar när du får grejerna.

Sök på 99mac om liknande diskussioner, det finns en del intressanta trådar.

1
Bevaka tråden