Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar World of Warcraft på en eMac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Jag undrar hus pass bra world of warcraft funkar på en eMac 1.25 Ghz G4, 768 DDR. ATI Radeon 9200 (32MB).

På en skala 1 - 10 ?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 05:15

Fem kanske. Det bör flyta på ganska bra när du inte är i någon större stad. Men i större städer behöver man inte flyt, jag klarar mig på 4 - 6 fps i tex crossroads. Det är ju inget fps-krävande spel faktiskt.

Ursprungligen av slarti:

jag klarar mig på 4 - 6 fps i tex crossroads. Det är ju inget fps-krävande spel faktiskt.

?? Skulle säga att 4-6 FPS är ospelbart. Jag har i snitt 50 FPS och skulle aldrig stå ut med spelet under 20 FPS. Dock är ju WoW optimerat för högst 25.

Med andra ord skulle spelet fungera på en ibook med samma hårdvara då?

Ursprungligen av Matador2003:

?? Skulle säga att 4-6 FPS är ospelbart. Jag har i snitt 50 FPS och skulle aldrig stå ut med spelet under 20 FPS. Dock är ju WoW optimerat för högst 25.

Det går att spela spel med så lågt fps det gäller bara att lära sig hantera spelen när man har så lågt i fps. Jag kommer ihåg att jag spelade ut Quake1 Demo på min performa med 3-4 i fps. Det blev svårt, nästan ospelbart så om man bara har några delar av spelet med så lågt som 4-6 i fps så borde det gå men jag förstår att vissa delar av spelkänslan försvinner då.

1
Bevaka tråden