BT-möss?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-01-06 19:25

Ska beställa en iBook och tänkte försöka kapa sladdar så långt det är möjligt. Nätverkssladden åker ju så fort jag skaffar en trådlös router, men jag vill gärna klippa mussladden också. Bygger alltså in bluetooth, men frågan är om det finns några schyssta BT-möss på marknaden? De ska ju helst matcha iBookens design också, samtidigt som jag gärna vill ha ett rullhjul och åtminstone två knappar. Finns det någon sån?

Ursprungligen av gurne:

Ska beställa en iBook och tänkte försöka kapa sladdar så långt det är möjligt. Nätverkssladden åker ju så fort jag skaffar en trådlös router, men jag vill gärna klippa mussladden också. Bygger alltså in bluetooth, men frågan är om det finns några schyssta BT-möss på marknaden? De ska ju helst matcha iBookens design också, samtidigt som jag gärna vill ha ett rullhjul och åtminstone två knappar. Finns det någon sån?

Sökte själv "bluetooth möss" och hittade detta:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=50915&highlight=bluetooth+m%F6ss

Logitech är annars ett tips...

Använder en Logitech MX900 med en 12" Powerbook med inbygd bluetooth nu, fungerar bra! USB hubben fungerar inte som den ska till mac då de inte bemödat sig att skriva drivrutiner för den, men med en laptop vill man ju inte använda den ändå. Standardknapparna fungerar men de andra går bara att aktivera i exposé men med lite pill (Game Pad Companion) fungerar alla lika bra som i Windows.

Kolla här för instruktioner för att använda alla knappar: http://photomatt.net/2004/08/31/mx900/

Har bland annat ställt in sidoknapparna till "äpple + ->" och "äpple + <-" för att gå fram och bak i webläsaren och scrollljulet är inställt som "äpple + alt + klick" för att gömma alla andra program när man aktiverar ett i dockan.

JAg har apples egna och jag gillar ergonomin i den, bättre än någon annan musj jag använt. Man vänjer sig vi den knapp

• Medlem
  • 2005-01-13 09:34

Har också Apples egna BT mus, men tycker att det är irriterande att man måste vänta nån sekund innan musen fungerar från det att man väcker datorn från sitt viloläge. Därför har jag nu köpt till den vanliga med sladd (den med vi kärna). Är dessutom snyggare enligt min mening.

Tänk igenom vad du behöver, har själv en iBook och märker att jag klarar mig utmärkt utan mus när jag tar den med mig. Med programmet SideTrack kan man få en scroll samt ex. högerklick på styrplattan. Sedan när man sitter vid hemma vid skrivbordet är det schysst med en mus men då stör inte en sladd särskilt mycket i förhållande till fördröjningen vid start från vila.

-Cilla

1
Bevaka tråden