Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur i helsike lossar man batteriluckan?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 15:28

Just nu är jag så rasande att jag har lust att skicka ut min sprojlans PB genom fönstret. Det finns ju för fasen inga verktyg att få tag på som passar till skruvarna till minnesluckan. De sitter ju som cement, dessutom! Va fasen menar Apple med att sälja svindyra produkter, som sedan kräver lasersvärd för att öppnas? Det går inte att rubba skiten. Någon som vet hur fasen man sätter i mer minne i en PB? Usch.

Framförallt, ta det lugnt.
Köp ett kit med instrumentmejslar på Clas Olsson, kostar inte så mycket. Det går inte med vanliga garage- eller lagårdsverktyg.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 15:36

Om jag inte har mina verktyg med så brukar jag använda en kniv. Inget jag rekommenderar men hittar man bara en kniv med rätt spets så brukar det gå. Öppnade så sent som i sndags en helt ny iBook med en fick kniv från 30 talet.

Som sagt inget jag rekommenderar.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 15:33

Hmm. Jag har instrumentmejslar, som funkar utmärkt till skruvarna i höljet. Men i den där sabla minnesluckan sitter de som om de vore fastcementerade. Måste vara något annat fel.

Ta en instrumnetmejsel som passar skruven, tryck ner den ganska hårt och ta hjälp med en polygrip eller dylikt för att vrida runt mejseln. Åt rätt håll också då!

Allvarligt talat, med ditt temprament skulle jag nog tänka mig för innan jag kryper in i min PB...

Men hördu, så här är det (tror jag) : på fabriken sätter de på en slags pasta i skruvarna så att de ska sitta ordentligt. Efter att du nu varit inne i den, kommer de att behöva skruvas åt nån gång ibland. Så var det iaf på TiBook. Men där fick man skruva i dem 1 gång i veckan. På min AluBook har jag aldrig behövt spänna.

Bara en sak, i manualen står det hur du ska gå till väga, För du ska använda den minsta stjärn skruv mejseln för hobby bruk, jag öppnade min genom att ta den minsta spår mejseln jag hittade i lådan och trök upp den försiktigt. hoppas att det hjälpte, en annan sak, gör inget om man är arg el nåt, då skiter sig bara allt. lye till

1
Bevaka tråden