Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min skanner gör svarta bilder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 10:10

Min skanner har plötsligt börjat skanna svarta bilder. Jag har en Canon CanoScan Lide35 och använder skannerdrivern ScanGear 7.7 för att skanna direkt in till ReadIris 9 (OCR). När jag nu väljer "skanna" och drivern skannat färdigt så kommer man ju till ReadIris för ev. vidare manipulaiton innan jag gör de inskannade text sidorna till PDF filer. Nu är det svårt att manipulera något för det man ser är alldeles kolsvart och man kan se konturerna av textfälten som ReadIris har kännt igen, men man har ju ingen koll på om programmet har gjort rätt eller ej. Reinstallerade skanner drivern men inget hjälpte.

Vad gäller denna skannerdriver, vart tar den vägen och vad kallas den efter installation och vad är den för något? Jag sökte på ScanGear innan jag installerade om och då hittade jag ett objekt i programsupport foldern i mitt bibliotek där det är tänkt att den skall finnas enl. ReadIris, men den var bara ett dokument, är inte drivrutiner program? Efter reinstallation kan jag inte hitta någonting som heter ScanGear på min HD, vad är detta? Känner mig fullständigt vilsen.

  • Medlem
  • 2005-01-05 12:56

är du säker på att drivaren i sitt installerade skick heter precis så? Jag har en Canonscanner (D2400U) som oxå gav ifrån sig svarta bildfiler. Jag tror aldrig jag fattade varför, men det löste sig efter en omstart av datorn och efter att scannern fått vara strömlös en stund.

Titta i programmappen efter "Canoscan Toolbox X", ligger den inte där så får du söka på disken.

1
Bevaka tråden