Digitalkamera runt 3000?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska till Ullared/NetOnNet till helgen, har cirka 3000 att köpa kamera + extra minneskort för.

Jag är inte ute efter en 6 megapixelkamera av skumt märke, utan hellre en 3-4 MP kamera av god kvalitet och bra funktioner.

• Medlem
  • 2005-01-05 09:01

Panasonic FZ-3 borde göra dig glad. Jag har FZ-20 och är väldigt nöjd. Grymt bra optik, och bilderna blir väldigt fina med lite träning. Den är inte som en systemkamera, men bland det närmaste man kan komma i prisklassen. Den är rätt liten också (FZ-3).

OK, men knappast hos www.netonnet.se va?

• Medlem
  • 2005-01-05 09:54

Missade det... varför ska du köpa den där? Jag köpte min på Pixmania, och fick levererat typ nästa dag.

Annars vet jag inte, men både Nikon och Canon har trevliga modeller. Nikon 5400 kanske?

Kolla här: http://www.dpreview.com/reviews/specs.asp

Ursprungligen av stfm:

Missade det... varför ska du köpa den där?

Har ganska nära till Ullared, tjejen ska gå inne på Ge-Kå's och jag gillar att känna på prylarna innan jag köper

• Medlem
  • 2005-01-05 10:53
Ursprungligen av Andersson:

Har ganska nära till Ullared, tjejen ska gå inne på Ge-Kå's och jag gillar att känna på prylarna innan jag köper

Ja, ja... du gör som du vill.

Av de få kameror som fanns på www skulle jag valt Olympus Camedia C-765 eller Olympus Camedia C-5060 (fast den är dyrare).

Ursprungligen av stfm:

...Olympus Camedia C-765

Har tittat på den. 10x optisk zoom låter ovanligt mycket? Blixten ser lite klen ut.

• Medlem
  • 2005-01-05 11:22

Har tittat på den. 10x optisk zoom låter ovanligt mycket? Blixten ser lite klen ut.

Jo, det är ju en del. Fast det är väl ingen nackdel? Kameran tar hur som helst bra bilder, de andra kamerorna som fanns där vet jag inte ett jota om. Kolla om de finns på dpreview, eller kanske på http://www.dcresource.com/reviews/cameraList.php och bilda dig en egen uppfattning. Folk har så olika smak, så det finns inga grundtips att ge egentligen. Vad är bäst? En ko eller en häst?

Låt bli Olympusarna. Sega kameror, finns mycket bättre. Fast blixten är hyfsad.

Jag är inte ute efter en 6 megapixelkamera av skumt märke, utan hellre en 3-4 MP kamera av god kvalitet och bra funktioner.

Kika på de nya Canon IXUS 30 resp. 40. Ligger runt 3000 kr-strecket.
Verkar inte finnas på netonnet dock.

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-01-05 14:15

Du kan nog titta in på GeKås. En kollega pratade om att han hade hittat en Minolta digitalkamera där i din priklass. Jag kommer inte ihåg modellbeteckningen men det kan ha varit ett "X" och ev. "50". Vill du så kan jag kontakta honom för detaljer.

1
Bevaka tråden