Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

långsam imac G5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 13:08

Är min imac G5 långsam?
det tar ganska precis 1 minut att starta den.
photoshop CS startar på 20 sekunder.
Dreamweaver starta på 32 sekunder.
Det är en imac 1.8 ghz med 1.25 gb ddr-minne.
mac os 10.3.7

Jag hade kanske väntat mig lite färre badbollar och lite kvickare känsla men det kanske bara är inbillning. vad säger ni?

Prova gå in i System Preferences, Energy Saver och sätt Processor Performance "High" istället för Automatic. Blev stor prestandaskillnad för mig. Kanske nåt Apple glömt att ställa in ordentligt, för den inställningen ska egentligen bara behövas för bärbara datorer.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 13:36

Jag har testat den där inställningen tidigare men stördes av den ständigt vinande fläkten. Möjligen vann jag några sekunder när jag startade dreamweaver. Skulle du ha möjlighet att klocka en kallstart och start av photoshop och dreamweaver?
Jag är en smula nyfiken.

  • Medlem
  • 2005-01-04 13:56

Min 1.8 GHz (1Gb RAM) tar 42 sekunder på sig från kallstart till dess att inloggningsrutan visar sig.
Photoshop och Dreamweaver har jag inte...

Jag har gjort följande klockningar för starter på min Imac G5 20" med 768 Mb minne och max processorshastighet:

Kallstart 40 s
Free-Hand 10 6 s
PhotoShop CS 16 s
Illustrator CS 13 s
Acrobat Pro 6.0 8 s
Acrobat Pro i G5:an är en himmelsvid skillnad jmf med uppstarten i min G4 Powerbook 500 Mhz som kunde ta uppemot 1 minut att starta.

Ovanstående är starter är rena programstarter ej att förväxla om man t.ex. klickar på en tung
PhotoShop fil.

Ursprungligen av ddpp:

Är min imac G5 långsam?
det tar ganska precis 1 minut att starta den.
photoshop CS startar på 20 sekunder.
Dreamweaver starta på 32 sekunder.
Det är en imac 1.8 ghz med 1.25 gb ddr-minne.
mac os 10.3.7

Jag hade kanske väntat mig lite färre badbollar och lite kvickare känsla men det kanske bara är inbillning. vad säger ni?

iMac G5 20" 2x512 Minne. 250 G HD.

Photoshop CS 11 sek.
Dreamweaver MX 2004 9 Sek.

1
Bevaka tråden