Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig räckvid på Airport

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 09:31

En kompis har en Powerbook 12" med inbyggt AE och hans dator hittar bara Airportstationen om datorn står max 1 meter från den.
Jag har en likadan dator och jag kan vandra omkring med den i hela lägenheten utan några som helst problem och får bra mottagning överallt.
Laddade hem senaste uppdateringen för Airport igår men det hjälpte inte.
Är det till att lämna in den på reparation eller vad kan göras?

Hm... jag har haft liknande problem.. dock inte lika fatala.

Min PB 12" har en räckvidd som är betydligt kortare än den PB 17" jag jämfört med.
PB17 klarade typ 10meter längre. Min mamma trodde det berodde på att datorn var så full med chipsrester och annat klabb att det bildade en skyddande hinna runt datorn som hindrade strålningen.

Ursprungligen av romanenko:

En kompis har en Powerbook 12" med inbyggt AE och hans dator hittar bara Airportstationen om datorn står max 1 meter från den.
Jag har en likadan dator och jag kan vandra omkring med den i hela lägenheten utan några som helst problem och får bra mottagning överallt.
Laddade hem senaste uppdateringen för Airport igår men det hjälpte inte.
Är det till att lämna in den på reparation eller vad kan göras?

kolla så at antennkabeln sitter i helt !!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 12:41
Ursprungligen av smukcok:

kolla så at antennkabeln sitter i helt !!

Och helt betyder helt och inte halvt

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-01-04 12:55

Samma problem här med PB 15". Klarar max av 10 m. Har testat att ta ut kortet och sätta tillbaka utan resultat. Min iBook däremot klarar mycket längre. Hur långt har jag inte testat men tillräckligt i allafall.

1
Bevaka tråden