Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är DVDspelaren i ibook g4 12" 1.2ghz regionsfri?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-01 01:30

Hej.

Är dvd spelaren i min ibook regionsfri?

För när jag sätter i en usa dvd så säger den att jag kan ändra region 5 gånger till sen är den låst.
Är det mitt dvdprogram eller själva spelaren i sig som låser sig?

Finns det nån patch eller fix eller annat dvd program för detta?
Varför finns det egentligen ett sådant urlöjligt lås på vissa dvdspelare?? tycker det är skitdumt.

Nej, den är inte regionsfri. Efter 5 ggr så har du den regionen som du sist spelade upp.
Men VLC kan hjälpa dig att undgå regionskoden. Spelar alltid mina DVDs med VLC.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-01 21:18

Men sitter detta i hårdvaran eller i operativet? Man vill ju kunna fixa det när man passerat femte gången.. Även om jag anv VLC

Vill bara veta..

Ska inte svära på det, men rätta mig om jag har fel så sitter det i Hårdvarans firmware. borde ju gå att uppgradera denna precis som det går att göra med en PC brännare/läsare.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-01 21:47

Får vi verkligen hoppas Jag tycker att det är _skitlarvigt_ att det skall vara begränsning. Min morfar reser ju fasen ut o in mellan regioner min 5 ggr /dag. Nästan iaf! =P

Ajja, tur VLC finns. Någon sa att det äter mycket resurser, men det har funkat för mig. Och jag menar, det är ju inte som att man kör mycket annat krävande när man spanar på film, åtminstone på en book?

vägrar läsa bränd dvd

Hej.
Min 14" ibook (nyaste) vägrar läsa brända dvd-skivor. (dvd-r -)
Är det nån som varit med om det eller vet vad som är problemet?
//dan

1
Bevaka tråden