Kopilera Kernel för nybörjade

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort en rejäl tabbe. La in Debian på min ena server dator. Tänkte, lägger inte in något onödigt som tar plats, o det var ju inte så smart. Nu saknas det en massa kompileringsverktyg, en del iallafall. Kan man inte ladda hem alla i en packe? Det jag vill göra är att kompilera om min kernel med DMA stöd, orkar inte ha max 4mb/sek hemladdning via ftp från den längre. Hänvisa mig gärna till en guide, svensk helst med englesk går också bra...

• Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-01 15:29

apt-get install gcc lär ge dig det mesta du behöver. Sen är det nåt enstaka paket, tror det är libncurses5-dev som du behöver för att kunna göra en menuconfig.

Ursprungligen av nillon:

apt-get install gcc lär ge dig det mesta du behöver. Sen är det nåt enstaka paket, tror det är libncurses5-dev som du behöver för att kunna göra en menuconfig.

Blev uppmanad och lägga in debian sarge ist för woody. var nog ett smart drag

Ursprungligen av blodsugare:

Blev uppmanad och lägga in debian sarge ist för woody. var nog ett smart drag

Definitivt, det är en bra kompromiss med tillräckligt fräscha paket och tillräckligt bra kvalitetskontroll (för de flesta iaf). Har överlag svårt att hitta bra anledningar till att köra woody, behöver man en superstabil server med maximal säkerhet är ändå OpenBSD klart att föredra framför woody. IMHO

• Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-01 21:10

Helt klart. Sarge är väldigt stabilt, och många av verktygen i Woody är alldeles för gamla för att det ska kännas roligt.

1
Bevaka tråden