Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norskt tangentbord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Finns det någon med erfarenhet av att byta norskt tangentbord till svenskt? Vad kostar det? Går det att endast beställa nya ÅÄÖ-tangenter?

mvh
Patrik

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-12-30 14:14

Vad är det som gör att det inte går med svenskt tangentbord? Är det något mer än åäö som inte är samma?

Ursprungligen av onnyt:

Vad är det som gör att det inte går med svenskt tangentbord? Är det något mer än åäö som inte är samma?

Såvitt jag vet är åäö den enda skillnaden - kalla mig pedantisk men jag vill ha svenska tecken! Om det finns ett enkelt sätt att byta enskilda tangenter borde det vara en billig fix, om man byter hela tangentbordet kostar det 800:- tror jag.

Tangentbord kostar mer än så, över tusenlappen iaf. Det är nog svårt att byta enskillda tangenter. För mycket pengar för för lite nöje säger jag

Det går bra att använda norskt tangentbord, det gör jag....man säger ju till OSX att man kör svensk layout på tangentbordet så är allt samma. Enda skillnaden är att det e norska åäö på tangentbordet...allt annat e samma. Lycka till!

-Micke

Tack för era synpunkter!

mvh
Patrik

1
Bevaka tråden