Airport Extreme kompatibel router vilken???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 20:58

Hej, jag vill dela på min internet ansluting som min Imac är inkoppad på, det är en ethernet 10Mbit ansluting direkt från väggen in i datorn, inga modem eller mojäger asså..

Jag vill att min flickvän ska kunna ansluta med sin Ibook trådlöst med 54Mbps (Airport Extreme) och själv vill jag ha min Imac ansluten med TCP/IP kabel.

Därför är en router som kan ansluta både trådlöst och via TCP/IP eller?, kan kanske va bra med en som har inbygg brandvägg också ?
vilken ska jag köpa??

Har kollat på Appels Airport Extreme men det kostar ju 2 lax ,och som jag fatta det säljer D-link och Netger grejer för några hundralappar eller?

Visst Airporten kostar en slant. Personligen får jag nog säga att den är värd pengarna. Någon router behöver du inte, plugga bara in din iMac och ev. skrivare i Airporten och låt flickvännen springa runt och surfa var hon vill. Lätt att konfigurera.

• Oregistrerad
  • 2004-12-29 23:01

Jag har faktiskt en Netgear-grej, funkar hur bra som helst och ser ganska snygg ut också: WGR614. Brandväggar har den också. Egentligen skulle jag köpa en AirPort, men de var slut över hela München och jag behövde nånting omedelbart! AirPort är den enklaste att ställa in och snyggast.

Som jag har förstått det är D-links produkter inte alltid så bra, men jag kan ha fel.

• Oregistrerad
  • 2004-12-30 11:09

router och spel mm..

Ursprungligen av fred123:

Jag har faktiskt en Netgear-grej, funkar hur bra som helst och ser ganska snygg ut också: WGR614. Brandväggar har den också. Egentligen skulle jag köpa en AirPort, men de var slut över hela München och jag behövde nånting omedelbart! AirPort är den enklaste att ställa in och snyggast.

Som jag har förstått det är D-links produkter inte alltid så bra, men jag kan ha fel.

Ja, jag kan nog säga att appels grejor är uteslutna, de är inte prisvärda alls, en kille sa till mig att om jag sätter in ett airport kort i min iMac så kan ibooken ansluta till det med sitt Airportkort direkt och jsg slipper en router, och därmed de problem som uppstår när man vill spela online och använda Bi*Torre*t etc. Finns det många såna problem om man har router eller är dom lätta att fixa,,? funkar det med airport till airport direkt ?

1
Bevaka tråden