Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X på dasslock 466 mHz?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska hjälpa en kompis att få igång OS X på en iBook graphite med 466 mhz och lite över 600 MB RAM. Borde gå sisådär hyfsat va? Han vill kunna använda sin iPod ihop med den och måste därför kunna köra OS X.
Till själva frågan då; är det bara att fläska på, eller behövs den nån hårdvarupatch (som på gamla iMac) för att det ska funka?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-28 15:06

Det är bara att fläska på (någon patch behövs inte på iMac).

Eller menar min herre , den gamle gubbstrutten , firmware?
Det finns här < http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86117 >

F:ö. så verkar iPod funka, ladda och synka via UBS1.1 oxå (om än en rejäl sväng sopigare).
Inte för att det spelar någon roll i detta fall, men ifall någon är intresserad (och inte har en burk med FW).

Jag menade firmware-patchen.
Jodå, på iMac G3 DV behövs den minsann. Och även på den här iBooken ser jag.
Tack för länken, unge man.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 14:57
Ursprungligen av Nurell:

Jag ska hjälpa en kompis att få igång OS X på en iBook graphite med 466 mhz och lite över 600 MB RAM. Borde gå sisådär hyfsat va? Han vill kunna använda sin iPod ihop med den och måste därför kunna köra OS X.
Till själva frågan då; är det bara att fläska på, eller behövs den nån hårdvarupatch (som på gamla iMac) för att det ska funka?

Över 600MB RAM på ett dasslock? Finns det nya minnesmoduler ute eller? Trodde jag maxat min med 576MB.

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Över 600MB RAM på ett dasslock? Finns det nya minnesmoduler ute eller? Trodde jag maxat min med 576MB.

Ähh, jag skrev fel, räknade bara lite i huvet. 576 ska det vara alltså om man ska vara noga.
Kan berätta att uppdateringen gick bra, den funkar förvånansvärt bra.

Min syster har en sådan konfiguration. Det funkar väldigt bra. Det enda man hade önskat sig var bättre upplösning på skärmen

  • Medlem
  • 2005-01-06 18:41

Jag har en iBook G3 SE med 366 mhz och OSX flyter helt ok på den!

Jag har ett uttjänt dasslock som radio (internet-radio) bredvid sängen. Kommer dock inte över 128MB och OS X 10.2.8. Det senare eftersom uppdateringen är större än tillgängligt utrymme på hårddsiken, och då har jag nästan inget på hårddisken mer än systemet och RealPlayer.

Men den är en riktig goding, synd att det inte finns att köpa G4 1,25GHz/768MB med samma formgivning.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-01-19 02:36
Ursprungligen av Leander Lindahl:

Men den är en riktig goding, synd att det inte finns att köpa G4 1,25GHz/768MB med samma formgivning.

Sagolik! Jag är särskilt förtjust i de rundade kanterna som man kan vila handlederna länge mot utan att få skavsår.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 08:39

Jag gillar klickknappen. Precis lagom trög.

1
Bevaka tråden