Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös mini-AP?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-27 15:51

Tjena,

Jag söker en accesspunkt för trådlöst nätverk som är liten och portabel. Idealet vore en så liten som möjigt liten grej som man bara pluggar i en nätverksport på en switch eller hub, och som inte kräver extra strömförsörjning och därefter agerar AP. Routing eller några funktioner utöver OSI1-2 är jag inte intresserad av, utan bara det fysiska nätet.

Airport Express verkar ju fin, men den måste pluggas in i ett eluttag och därmed slipper jag inte nätkabeln till switchen iaf, samtidigt som jag inte är intresserad av musikfunktionen i den..

Tänk så fint med en liten AP i size med ett USB-minne typ Någon som vet om något passande? Jag vill alltså enkelt kunna skapa ett WLAN och slippa kablarna just där jag sitter med min PB, så räckvidden måste inte vara superbra. Bara den är liten och lätt.

Edit: Givetvis är det lika bra att den kan filtrera/låsa på MAC-adresser och gärna även ha kryptering osv. Gissar att det är givet även för en miniAP =>

Senast redigerat 2004-12-27 16:02
  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-28 08:05

Oj.. Inte ett enda svar T_T

1
Bevaka tråden