Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med skrivare - Canon Pixma ip 4000R (trådlös)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-27 00:38

Hej!

Jag har ett problem.. Jag har en Canon Pixma ip 4000R med inbyggt nätverkskort och WLAN. Jag kan konfa skrivaren jättebra via USB och skriva ut. Tar jag bort USB-sladden, kan jag visserligen skriva ut testsida från Canons program och kolla patronerna, dock inte skriva ut från ex. Word eller Entourage..

Vad kan det bero på?

Utrustningen är:

iMac G4, 10.3.7
iBook G4 10.3.7

Samma problem på båda burkarna.. - Har ej testat PC-klient.

3Com Wireless Router (11G)
Airport Express (berörs ej)

Vad kan det bero på? Någon som har en likadan? Någon på Macoteket som testat skrivaren?

Tacksam för nya idéer - I'm fresh out..

::h

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-27 01:27

Löste just problemet. Deletade den i 'Printer Setup utility' och lade till den igen. Funkar som en dröm!

Hör av er om ni har problem så kan jag vara mer precis!

::h

Ursprungligen av hicke:

Hej!

Jag har ett problem.. Jag har en Canon Pixma ip 4000R med inbyggt nätverkskort och WLAN. Jag kan konfa skrivaren jättebra via USB och skriva ut. Tar jag bort USB-sladden, kan jag visserligen skriva ut testsida från Canons program och kolla patronerna, dock inte skriva ut från ex. Word eller Entourage..

Vad kan det bero på?

Utrustningen är:

iMac G4, 10.3.7
iBook G4 10.3.7

Samma problem på båda burkarna.. - Har ej testat PC-klient.

3Com Wireless Router (11G)
Airport Express (berörs ej)

Vad kan det bero på? Någon som har en likadan? Någon på Macoteket som testat skrivaren?

Tacksam för nya idéer - I'm fresh out..

::h

Ja hej där! Den skrivaren är alltså kapabel att skriva ut på CD-skivor va?
Och den funkar i Airportnätverket?

Jag gillar...

Vad kostade den för dig?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-28 08:37

Min farsa har en sån. Och ja du kan skriva ut på CD. Men detta har jag aldrig testat. Fina utskrifter i foto blir det också. tror min farsa betalade nått på 2000:- och det tycker jag är prisvärt. Har väl säkert gått ner i pris nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 12:36

Jo, jag fick den faktiskt i julklapp så jag vet inte, 2300 inkl moms och frakt tror jag (med 40 fotopapper 10x15).
Den funkar faktiskt otroligt bra. CD-skivor, duplex (skriver ut på baksidan direkt) och funkar i mitt WLAN hur bra som helst. Jag har skrivit ut ca 15st foton 10x15 och 3-4 A4, dessutom kanske 40 sidor med text och färg på vanligt papper och indikatorn för skrivarpatronerna har inte rört sig.. Skitbra!

::h

1
Bevaka tråden