Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tangentbords-IO med SDL på osx

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-26 19:11

Jag håller på och leker runt med en OpenGL/SDL-applikation som från början utvecklades på Solaris och Windows/Cygwin paralellt. Nu när jag köpt mig en mac leker jag runt lite med att porta programmet till OSX. Jag efter lite om och men lyckats sparka igång det men iofunktionerna fungerar inte. Istället för att man vandrar framåt i världen med w så skrivs istället 'w' ut i terminalen där man startade programmet. Det känns lite som om det är en konflikt men å andra sidan så används inte SDL till grafikrutiner alls så det kan lika gärna vara så att det inte alls fungerar.

Är det nån som känner igen sig?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-01 21:28

Nu vet jag inte hur du har kompilerat upp programmet, men det låter som att du har kompilerat det helt i kommandoradsläge så att säga. Kompilera upp det via XCode istället så du får en sk. "Application Bundle" så kommer SDL få dina tangentbords events.
Har för mig det ska följa med SDL templates för XCode i den senaste SDL development paketet som finns på libsdl.org

hoppas det hjälper om du inte redan löst det redan

1
Bevaka tråden