Att välja handdator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-22 22:53

Hej!

När jag nu äntligen fått min iBook med bluetooth så "måste" jag köpa en handdator också. Främsta funktionen ska vara att synca med kalendern i Entourage. Har kollat runt lite och fastnat för Palm Zire 72 (för att den är snygg bland annat). Har ni några tips? Funkar den att synca med Entourage? Något annat man bör tänka på. Finns det någon annan modell som är mer prisvärd?

//Dunberg

• Medlem
  • Gällivare
  • 2004-12-22 23:48

Har en Zire 72 sedan i somras, är riktigt nöjd med den. Har också köpt Palms plånbok med plats för PDA, så nu är den med överallt, dygnet runt! Två brister finns dock med den, det ena är kameran som inte är någon höjdare trots megapixlar och det andra är att färgen släpper, har skrapat bort färgen på min nu så den är helsilver nu (var i princip bara att rulla bort färgen med fingertopparna), PalmOne har fått mycket kritik för detta, kanske har de fått färgen att sitta bättre nu.

Vad gäller entourage vet jag inte hur det funkar, eftersom jag inte gillar MS Office. Ett alternativ till Zire 72, är ju Treo 650 som kommer till Europa i februari. Funderar på att byta till en sån själv.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-23 23:30

Hej!

Var och kollade Zire 72:an idag. Såg riktigt trevlig ut. Kameran kan kvitta men det är synd om färgen inte håller, den är snygg som sjutton. Priset låg på 2500:-. Köpte en SonyEricsson t610 idag. Tyvärr tycks det krävas ett extraprogram för att kunna synca Entourage-kalendern och -adresserna.

//Dunberg

• Oregistrerad
  • 2004-12-25 18:41

Jag har en zire 72 men jag har försökt att installera Documents to go för att kunna redigera word dokument mm, men det går inte för det är inte i samma format som dom andra programen. Någon mer som har haft problem med detta ?
Något som vet var man kan köpa minneskort ?

1
Bevaka tråden