Galen på Apple Store

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 17:23

Beställer en rygga som julklapp förra Lördagen. Har inte skickats än får jag veta idag.

What's up egentligen? Att hårdvaran alltid är försenad och att de aldrig kan hålla tider på den sidan vet jag åtminstone, men en jäkla ryggsäck...

Är otroligt trött på Apples försäljning nu. Produkterna är suveräna, men ärligt talat kan de bli 2.000.000.000 % bättre på att skicka ut grejer i tid, att hålla tider och ha ordentliga kvoter med produkter i lager.

Har sagts förr men jag ville bara ventilera mig lite. Blir så jäkla arg på sånt här. Inte är de sena att dra pengar från kontot heller, men att skicka grejerna ska ta en månad. Allt är på deras villkor, inget på mina.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-20 18:09

Tänkte bara nämna att jag alla gånger (nåja, 2 av 2) fått mina prylar snabbare än angivet. Det var strul med budet ena gången vilket ledde till att jag fick vänta en dag extra på min lilla ipod. Keyboard+lurarna som köptes åt tjejen i julklapp och skulle ta 8+3-5 dagar kom på fyra dagar eller något sådant.

Det ursäktar ju inte de som får försenade leveranser men tänkte bara balansera de inlägg av negativ karaktär.

Sen tror jag inte att Apple Store drar pengarna från kontot förrän du signerar prylen utan de har det endast reserverat. Vart sen skillnaden ligger i detta låter jag någon jurist uttala sig om

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 18:11

Skönt att det inte händer alla i alla fall då. Jag har köpt två datorer, ett Airport Extreme och nu denna rygga och alla de har, om man ska gå efter angivelserna på hemsidan, blivit gravt försenade.

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-20 19:24

Det verkar som att du är en person med väldigt mycket otur petsematary.
Senast jag beställde något så var det Apple Production Suite. Tog 16 timmar för paketet att komma fram efter att det skickats. Och det skickades ca 4 timmar efter att jag beställt det. Så det är totalt 20 timmar från Dublin

Kanske bara jag som har tur. Min G5a kom tidigare än väntat den också. Men ring kundtjänst och fråga vad som händer med dina paket. Dom är väldigt trevliga där. Fast maila är inte bra, dom som svarar på mail verkar inte kunna svara på några frågor alls.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 19:36

Jag bor ju i Västernorrland så det är klart att det kan ta en dag extra då för att varorna ska hinna hit upp, men det är kanske som du säger. Jag har dock fått väldigt negativa erfarenheter av Apple Store överlag dock. Vore det inte för att jag får 10% från Mecenat skulle jag köpa av någon återförsäljare istället.

Jag är bara van att när man köper grejer för en massa pengar på en gång så brukar det gå undan och bli bra service.

Ursprungligen av petsematary:

Jag bor ju i Västernorrland så det är klart att det kan ta en dag extra då för att varorna ska hinna hit upp, men det är kanske som du säger. Jag har dock fått väldigt negativa erfarenheter av Apple Store överlag dock. Vore det inte för att jag får 10% från Mecenat skulle jag köpa av någon återförsäljare istället.

Jag är bara van att när man köper grejer för en massa pengar på en gång så brukar det gå undan och bli bra service.

Det är väl bara att förhandla med din närmsta återförsäljare, är man en trogen kund så är mecenatrabatten inga problem att få. Ett bra förhandlingsläge är när man ska köpa en dator, att försöka få rabatt på enbart en ryggsäck går nog dåligt. Men har du en gång fått rabatt på tex dator så påminner du bara om rabatten senare, det brukar fungera.

Tycker tvärtom att Applestore är bra.
Köpte fel Airportkort, beställde 54Mbit/s men upptäckte att jag skulle ha 11MBit/s.
Ringde och frågade om jag fick byta, men då inte Applestore för de gamla korten rekommenderade han mig att kontakta Macoteket. Men vi tar givetvis tillbaka ditt felbeställda kort.

Han frågade efter mitt beställningsnr, sedan fick jag et s.k RMA-nummer av honom, och sa att nu kontaktar jag TNT som kommer och hämtar kortet hos dig.
Skrev numret på kartongen som kortet låg i.
Några timmar senare ringer TNT och säger att de kan faxa eller maila över en fraktsedel jag ska skriva under.
Då jag var på jobbet bad jag dem faxa och komma dit och hämta paketet.

Visst, det var inga problem. Dagen efter var TNT och hämtade mitt Airportkort.
Då jag köpt på mitt Visakort kom pengarna in på mitt konto några dagar senare.

Det kallar jag SERVICE.

Kortet jag köpte hos Macoteket var betydligt dyrare inkl frakt.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 21:11

Haha, nu kom det ett email som sa att "efterfrågan har varit högre än väntat, din order kommer skickas tidigast den 30:e december". Kul, då står man utan julklapp till en person då. Pinsamt som faan.

Nån som vet om man kan häva köpen p.g.a. detta? Beställer man två veckor innan jul och det står 4-5 dagars leverans borde man ju ha rätt, oavsett vad för outtalade saker man "borde veta"...

Köper jag från Macoteket hinner jag ju få den tidigare, kanske t.o.m. i tid.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-20 21:18
Ursprungligen av petsematary:

Haha, nu kom det ett email som sa att "efterfrågan har varit högre än väntat, din order kommer skickas tidigast den 30:e december". Kul, då står man utan julklapp till en person då. Pinsamt som faan.

Nån som vet om man kan häva köpen p.g.a. detta? Beställer man två veckor innan jul och det står 4-5 dagars leverans borde man ju ha rätt, oavsett vad för outtalade saker man "borde veta"...

Köper jag från Macoteket hinner jag ju få den tidigare, kanske t.o.m. i tid.

Ifall säljaren inte leverar som avtalat har man rätt att häva köpet enligt konsumentköplagen. Normalt sett brukar det krävas rätt rejäla förseningar, en vecka är i kortaste laget. Dock har jag svårt att tro att Apple kommer att bråka med dig eftersom det var meningen att ryggsäcken skulle vara en julklapp. Det är trots allt de som har klantat sig.

Det är bara att lyfta luren och ringa Apple, alltid trevliga människor som svarar där

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 21:31

Tackar ödmjukast.

Så får det bli.

1
Bevaka tråden