Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få nätverket att finnas med på listan?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag håller på att hjälpa en att konfigurera en airport express. Jag har valt WPA-kryptering samt att den inte skall sända ut något SSID.
När man väljer "annan" i airportmenyn, skriver in SSID:t samt WPA-lösenordet går det finfint att ansluta. Problemet är att detta måste man göra varenda gång man skall använda nätet.
Med mitt egna nät (med WEP-kryptering) räcker det att utföra ovanstående procedur en gång så finns alltid nätverket med på listan över tillgängliga nätverk. Hur löser jag detta?

Senast redigerat 2004-12-17 20:38
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-17 20:56

Under Systeminställningar -> nätverk -> Airport så finns en flik som heter AirPort, där man kan välja "förvalt nätverk". Det kanske hjälper?

Köpte en Netgear wgr614 i veckan, grymt najs...

Tack!
Går det att lägga in två nätverk som förvalda (ex. arbete och hem)?

  • Medlem
  • 2004-12-17 21:16

Det borde väl gå att lösa genom att lägga upp två olika nätverksplatser.

OK – finns det någon möjlighet att välja plats på ett smidigare sätt än i systeminställningar? I menyraden eller likande kanske?

Jag har själv inga problem med att gå in i systeminställningar, men jag tror att personen jag hjälper skulle uppskatta ett smidigare sätt att byta platsinställning.

När jag tänker efter, fanns det förresten inte någon lista som hette "Tillförlitliga nätverk" eller någonting sådant?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-17 22:00

Till att börja med så finns nätverksplatser i menyraden

Alternativt så kanske AirPort nätverksinställningen "automatiskt" funkar... ?

Ursprungligen av hgus:

Till att börja med så finns nätverksplatser i menyraden

Jaha, var?

Alltså, med "platser" menas givitvis platsinställningarna, inte airportnäten.

EDIT: Ah, i äpplemenyn fanns de.

1
Bevaka tråden