Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket bredband?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är nu hemkommen till mina föräldrar. Studerat i England hela hösten.
Nu är det så att jag ska hjälpa mina föräldrar att fixa ett stabilt smidigt bredband,
0,5 mbit bör räcka.
Vill gärna ha tips om de olika bolag som finns och priser.
För tillfället så har mina föräldrar tele2 på både modemn och telefon.

Från www.telia.se

Citat:

Telia Bredband 500
Surfa snabbare och ring billigare
Beställ bredband nu så bjuder vi både på engångsavgift och modem. Du får dessutom ringa för 0 kr per minut från din hemtelefon till andra hemtelefoner kvällar och helger (värde 1930 kr). Har du redan bredband och vill ringa billigare förlänger du ditt avtal.

Erbjudandet gäller t o m 2004-12-31 eller så långt lagret räcker. Bindningstid för bredbandsabonnemanget 18 månader.

--
Daniel

De har en dator där hemma, men vill ju gärna koppla in min iBook oxå (har airport extreme)

Några alternativ

Vilka alternativ som finns beror ju alldeles på hur dina föräldrar bor. Har de com hem i huset kan det vara ett vettigt alternativ - funkar kanonbra för mig iaf. 299 kr/mån för 0,5 mbit. Annars är säkert Telia adsl en bra ide, eller kanske bredbandsbolaget - som erbjuder 10 mbit för 399 kr/mån, via telenätet - upp till 24mbit om man bor nära telestationen.

Telia kanske...

Telia har ju 0.5 Mbit och är definitivt bättre än sitt rykte, har haft 8Mbit sen i början på Oktober och hitills har det inte krånglat en enda gång, 0.5 Mbit kostar 339 kronor i månaden, för 449 kan du dock få 8-24 Mbit, har alltså 8 Mbit nu, men det ska tydligen gå att uppgradera till 24 Mbit utan att telestationen måste byggas om, och utan att det kostar mera. Så du kan få mycket mera fart för bara en dryg hundring mer i månaden.

De har com hem, men det analoga nätet tyvärr

1
Bevaka tråden