Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Q3-Frågor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-14 07:44

Har lite frågor angående Quake 3 till mac.
Är det på samma skiva som PC-versionen (så man slipper köpa från typ applestore för 5000kr )?
Funkar det på en iBook G3 700Mhz, 640Mb, OS X 10.3.6 (utan Classic)?
Fungerar multiplayer ihop med PC-användare över nätverk?

Flyttar tråden till spelforumet.

/Christofer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-14 09:13

vet inte om det är okej licensmässigt men testade med min pc skiva och körde in pak filerna och sedan installerade senaste quake3 release för os x och det fungerade.
Så teknisktsätt kan man använda skivan från ett annat operativsystem, sedan vad licensen säger vet jag inget.

Det står på skivans fodral om det funkar till både PC/Mac. Annars finns hybridskivor att köpa från andra återförsäljare till ett väldigt humant pris.

Spelet borde flyta på din dator, jag har en iBook G4 933 MHz med 640 MB ram och det funkar utmärkt (fast då kör jag med min config fil vilket inte kräver mycket till dator)

Ja, det funkar ihop med PC-användares nätverk

  • Medlem
  • 2004-12-17 21:25

Det är inga licensproblem med att använda pc cdns pak0.pk3 och serienumret då mac versionen av Q3 gjordes av Id själva och publicerades av samma spelförlag, Activision. Gold Edition gavs ut med både pc och mac klienten på samma cd. Senast versionen 1.32 finns bara för OSX och hittas på id's ftp server.

hejsan

Din iBook 700mhz klarar definitivt Quake 3

1
Bevaka tråden