P-book eller iMac G5?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-14 00:48

Tjena, första gången jag är här.
Ni kanske kan hjälpa. Går i funderingar att skaffa mig en dator till att ha hemma. Dotterns stjäl iBooken och de yngre spelar på PC-n (förlåt).
Mina tankar är om jag ska ha en P-book 15" som jag då och då kopplar ihop med 17"-skärmen alternativt köpa en 20" iMac G5.

Vad ska jag då göra med den tilltänkta dator? Jo, skriva artiklar, jobba i CS, konstruera hemsidor och redigera filmer. Därtill vill jag gärna se pjäsen som en Internetbas och musikleverantör.

Är jag korkad om jag inte köper iMac:en?

Och jag ska inte åka tåg och flyg jämt och ständigt eller släpa på datorn hela tiden.

Tore

Ps. Hur lägger man in en snygg bild på sig själ i hörnet?

Ursprungligen av Tore:

Ni kanske kan hjälpa. Går i funderingar att skaffa mig en dator till att ha hemma. Dotterns stjäl iBooken och de yngre spelar på PC-n (förlåt).
Mina tankar är om jag ska ha en P-book 15" som jag då och då kopplar ihop med 17"-skärmen alternativt köpa en 20" iMac G5.

Vad ska jag då göra med den tilltänkta dator? Jo, skriva artiklar, jobba i CS, konstruera hemsidor och redigera filmer. Därtill vill jag gärna se pjäsen som en Internetbas och musikleverantör.

Och jag ska inte åka tåg och flyg jämt och ständigt eller släpa på datorn hela tiden.

Tore

Ps. Hur lägger man in en snygg bild på sig själ i hörnet?

Hej Tore..
Du kan lägg till en snygg bild (heter Avatar) på dig själv eller något annat genom att köpa ett plus/pro konto och du får tillgång till flera olika saker än vad du har som vanlig användare, tex. slipper du reklamen på sidan osv. , det finns mer info här om det ämnet.

Hur mycket filmredigerar du? Om mer än ofta så kanske en Powermac G5 vore en idé?
Har du någon budget?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 01:42

Om du har råd med en powerbook 15" så kanske du borde köpa en imac G5 och samtidigt en ibook, det blir ungefär samma pris & ibooken är nästan lika snabb som powerbooken...

Önskar jag hade gjort så istället...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 09:31

Den avgörande frågan är ju om du kommer att bära runt den eller inte. Ska du inte göra det är iMacen överlägsen på alla sätt och vis. Det blir mindre bök med att koppla in saker eftersom allt redan finns där från början.
Om du däremot vill bära runt på datorn och känner att det är värt den tappade prestandan, välj powerbooken.

Citat:

Hjärtligt välkommen!

Citat:

Ja, det skulle man kunna säga. Om man nu vill säga så.

• Medlem
  • 2004-12-14 12:14

Har man en kontorsstol som man ogärna reser sig ur så är iMacen bäst. Om man gillar att sitta på lite mer udda ställen är Powerbooken bäst. Prestandamässigt tror jag att det är i princip hugget som stucket (iMacen är snabbare, men frågan är hur stor roll det spelar). Du kan redigera film utan problem på en Powerbook.

Om du kan vänta till februari, så levereras säkert nya modeller någon gång då. Vem vet? Powerbook G5 kanske kommer.

• Medlem
  • 2004-12-14 16:17

Tack för era råd

Som sann velpotta lär det dröja innan beslutet om pb alt iMac lär falla. Men ju längre jag drar på beslut desto mer prestanda blir det för degen.
Men än en gång tack för era inlägg.
Tore

1
Bevaka tråden