Vart köpa kamera i New York?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 23:21

Jag skall snart åka till New York och tänkte ev passa på att köpa min Canon 20D kamera och några objektiv.

Någon som vet vart man lämpligast köper en kamera i New York?
Eller något bra ställe på nätet för att hitta ställen.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-13 23:32

http://www.bhphotovideo.com:80/bnh/controller/home/

Extended Sunday hours for holiday gift shopping
Sunday: 10:00 am to 6:00 p.m.
From Sunday November 28 through December 19

Our regular business hours:
Monday through Thursday: 9:00 am to 7:00 p.m.
Friday: 9:00 am to 1:00 p.m.
Saturday: Closed
Our Time Zone (GMT –05:00) Eastern Time

• Oregistrerad
  • 2004-12-14 01:52

Om du köper 20d-kameran i USA, tänk på garantin. Fick detta svar från BHPhoto när jag mailade och frågade

Citat:

Hello,
B+H is an authorized Canon USA dealer for the digital products we sell. We do not sell grey market digital products, nor offer an international warranty option.
A "USA" warranted item may be repaired in any manufacturer's
authorized service facility worldwide if the item required in-warranty service.
For product sold out side the United States, please check with the manufacturer locally, to see if they will honor the USA warranty. This is entirely up to the discretion of the manufacture in question and out of the control of B+H.

Jag räknade på det och det blir faktiskt inte så mycket billigare att köpa från USA jämfört med Sverige. Nu har ju iof dollarn rasat lite mer så det kan ju ha ändrats. Tänk också på att lägga på 8% skatt (tror jag NY-skatten ligger på) på priserna. Om du nu inte kan handla tax-free på något sätt.

Edit: bytte ut "frakten" mot "garantin" så det hela blev mer logiskt...

• Oregistrerad
  • 2004-12-14 01:56
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

For product sold out side the United States, please check with the manufacturer locally, to see if they will honor the USA warranty.

Jag får väl ringa till Canon och fråga.
Garanti känns ju rätt så viktigt.

B&H photo video rekommenderas mycket starkt. En av de mest imponerande butiker jag varit inne i, vad gäller service och utbud. Och priser.

Kolla även Adorama på 18:e gatan. Stort sortiment och bra priser, precis som B&H.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2004-12-14 11:20

Jag kan rekommendera www.17photo.com, köpte min 300D, en 420EX blixt och ett objektiv där och fick fantastikt bra service, snabb leverans och bra priser.

/H

1
Bevaka tråden