Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal uppdaterat - 1.5.5

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För inte längesedan uppdaterade Apple sitt kalenderprogram iCal till 1.5.4. I kväll når iCal version 1.5.5 och sägs innehålla följande blygsamma förbättringar:

iCal 1.5.5 innehåller förbättrade funktioner för iSync-synkronisering på datorer som kör Mac OS X version 10.2.

Förbättringen verkar alltså bara påverka användare med Max OS X 10.2 (Jaguar). Ni som inte laddat hem 1.5.4 som nyligen släpptes bör uppdatera. Denna version bjuder på följande förbättringar:

iCal 1.5.4 eller senare innehåller förbättrade säkerhetsfunktioner som hjälper dig att skydda datorn när du prenumererar på kalendrar eller importerar aktiviteter med påminnelser som öppnar filer eller program.

Uppdateringen finns som vanligt att hämta i Programuppdatering och är 7 MB stor.

Tack till Clas för nyhetstipset.

Skrivet av: Mikael Persson

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=826

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-13 23:19

Lite offtopic men fasiken vad smidig Programuppdatering är! Tänk på hur vi hade det innan Mac OS 9, ja tom innan Mac OS X.

Håller inte riktigt med. Följande intelligenta text dyker när jag försöker köra uppdateringen, oavsett om det sker via Programuppdatering eller fristående. iCal är definitivt inte igång.

Trött jag blir. Hur kommer jag runt detta måntro.

Senast redigerat 2007-08-06 19:04
  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-12-14 07:53

Det är inte så att du kör MenuCalendarClock iCal. Det gjorde jag. Stäng isf av det också.

Solklart. Letade efter kopplingar inne i iCal. Hade inte en tanke på MenuCalendarClock. Tack Tobbe, blodtrycker sjunker.

1
Bevaka tråden