Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maxtor OneTouch+OSX=??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-12-13 13:17

Satte hemma som vanligt och tänkte städa upp datorn lite. Så jag körde System Optimizer X och startade om datorn, helt plötsligt ville inte hårddisken dyka upp på skrivbordet. Gick in i skivverktyg och kollade och där fanns den i alla fall listad. Det fungerade inte att "mounta" den, testade köra verify disk och fick upp följande:

Verifying volume “MAXTOR HD”
** /dev/disk2s1
** Phase 1 - Read FAT
Unable to read FAT (Input/output error)
Error: The underlying task reported failure on exit (-9972)

1 volume checked
0 HFS volumes verified
1 volume failed verification

Vad är problemet? Jag har runt 180 GB data på den så att formatera disken är nog inget alternativ. Kan det ha att göra med att den är FAT 32 formaterad? Det är ine fel på FW porten, testade stoppa in Ipoden och det funkade. Har startat om datorn otaliga antalet gånger utan resultat. Förut när detta hände räckte det med att starta om datorn för att disken skulle visa sig på skrivbordet. Men tydligen inte denna gång.

Snälla hjälp mig!

Tack på förhand.

Det är låter inte så bra!

Kan system optimizer gjort något dumt?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-12-18 14:44

Ja det verkar ju lite så..

SKa testa och köra "Archive & Install" och sen köra en Combo Update till 10.3.5 och se om det funkar då. Fungerar inget av det antar jag att det enda alternativet är att köra en backup på alla 180 GB, formatera om disken till HFS+ (den kör på FAT32 nu) och sen flytta över allt igen.

Var i kontakt med Macoteket i den här fråga. Killen tar 800:- i timmen så jag kommer få betala 1600-2400 ÄVEN om killen inte lyckas fixa det.

1
Bevaka tråden