Vilka externa högtalare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa ett par rejäla datorhögtalare till dotterns eMac i julklapp, så hon får ut bra ljud från iTunes och framför allt lite BAS också. Stereo + sub, alltså. Nån som har åsikter om vilka som faktiskt låter bäst? Soundsticks eller JBL, eller kanske nåt helt annat? Tips mottages ytterst tacksamt!

• Oregistrerad
  • 2004-12-13 10:32

Ett AirPort -kort och en AirPort Express samt en riktig stereo
(Så slipper hon både ljudsladdar och nätverkssladdar)

Vi har AP Express i huset annars, men detta gäller bara hennes rum, där hon inte har nån vidare stereo att ta ut ljudet i. Jag är fortsatt tacksam för åsikter om datorhögtalare!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-12-13 11:19
Ursprungligen av Stinky:

Vi har AP Express i huset annars, men detta gäller bara hennes rum, där hon inte har nån vidare stereo att ta ut ljudet i. Jag är fortsatt tacksam för åsikter om datorhögtalare!

Förvånansvärt mycket ljud ur LOGITECH Z-3e. 2 småhögtalare + en sub.

Det blev Soundsticks II, efter att ha provlyssnat dem mot Creature II.
Tack för snabba tips!

Mina Harman Kardón Soundsticks II (http://www.harmankardon.com/category.aspx?cat=MME&stype=&Region=EUROPE&Country=SE&Language=ENG) är i mina öron riktigt bra - kan rekommenderas.

/CX

• Medlem
  • Mark
  • 2004-12-13 11:18
Ursprungligen av Stinky:

Ska köpa ett par rejäla datorhögtalare till dotterns eMac i julklapp, så hon får ut bra ljud från iTunes och framför allt lite BAS också. Stereo + sub, alltså. Nån som har åsikter om vilka som faktiskt låter bäst? Soundsticks eller JBL, eller kanske nåt helt annat? Tips mottages ytterst tacksamt!

Jag köpte ett par Labtechögtalare på Net on Net för 299 som fungerar bra för mina barn. Inte världens HiFi men det fyller väl mina barns rum och lite till

/c

1
Bevaka tråden