Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur svårt? (filhanterare)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-10 22:49

Har tröttnat på finder, pathfinder, mfl. Tycker inte de är tillräckligt bra...
Är (nästan) helt grön på programmering. Men funderar på att börja, men hur svårt är det egentligen?
Min tanke är en filhanterare som innehåller 2-5 kolumner efter tycke och smak, man skall kunna markera olika filer/mappar och flytta/kopiera/radera till nån av de andra kollumnerna. lite andra småfunktioner är väl också bra men så långt är inte planeringen, än...
Är det ett rimligt projekt att ge sig på, eller är det rentav någon som är sugen på att göra det?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 22:59

Låter ju som något som redan finns, och som varit uppe i massa trådar...

Man skulle ju kunna vara elak och säga "-Hur svårt är det att söka" men så löjlig skall jag inte vara

  • Medlem
  • 2004-12-11 00:28

Jaha... Sökfunktionen har jag testat...
Och jag har inte hittat den perfekta filhanteraren, än...

Min fråga är om det är ett hopplöst projekt eller om det är genomförbart utan ngn tidigare erfarenhet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-11 02:31
Ursprungligen av 0la:

Har tröttnat på finder, pathfinder, mfl. Tycker inte de är tillräckligt bra...
Är (nästan) helt grön på programmering. Men funderar på att börja, men hur svårt är det egentligen?
Min tanke är en filhanterare som innehåller 2-5 kolumner efter tycke och smak, man skall kunna markera olika filer/mappar och flytta/kopiera/radera till nån av de andra kollumnerna. lite andra småfunktioner är väl också bra men så långt är inte planeringen, än...
Är det ett rimligt projekt att ge sig på, eller är det rentav någon som är sugen på att göra det?

Först lite trevlig läsning på ämnet från ArsTechnica:

http://arstechnica.com/articles/paedia/finder.ars/1

Sen, har du testat denna (en alternativ filebrowser)?:

http://www.cocoatech.com/

Och sen till din fråga - hur svårt är det att göra en fullfjädrad filebrowser. Svaret är - ganska svårt!

/Kalle

  • Medlem
  • 2004-12-11 14:36

tack för länken... ska läsa igenom det...

PathFinder har jag som sagt testat men tyckte som sagt inte riktigt om den.. Känns alldelles för slö på min gamla g3a.. (g4an dog :(, men där funkade det dock hjälpligt iaf..)

1
Bevaka tråden