Nu kan man köpa Postal2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ta en titt i Running with sissors webshop:
http://www.gopostal.com/store/postal2stp_MAC.php

Kan vi inte starta värsta moraldiskusisonen om hurvida spelet är förkastligt eller inte?
20 dollar för ett spel, speciellt ett Mac-spel, känns väldigt behagligt faktiskt till skillnad från andra portar från PC som har kunnat kosta 600 spänn för Mac samtidigt som dom rear ut PC-versionen för 99 kr i hyllan brevid.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ta en titt i Running with sissors webshop:
http://www.gopostal.com/store/postal2stp_MAC.php

som har kunnat kosta 600 spänn för Mac samtidigt som dom rear ut PC-versionen för 99 kr i hyllan brevid.

Oj det var länge sen jag såg ett macspel i en spelhylla (bortsett från spelen som är mac/pc på samma skiva), Det var nog 1998/1999 trots ökat utbud av macspel på marknaden.

Jag har inte spelat spelet eller sett någon video/dokumentär om spelet, men av hemsidan att döma så är det ju inte dirket ett spel som är "moraliskt rätt".

Tänker främst på bilden med tjejerna som är relativt avklädda samtidigt som de håller i varsitt vapen.
Som sagt, jag har inte sett någon video eller liknanade om Postal2. Med ett undantag.
Jag såg ett kort kilpp om ett spel där man misshandlade en svart kille med baseball trä på grund av att han var just svart. Har för mig att det var Postal (inte tvåan) men är inte säker.

Jag tycker att man borde ta krafttag emot spelet fast inte genom att förbjuda det utan genom att inte ge det uppmärksamhet. När man skriver om "årets värsta spel", eller någon liknande rubrik, så skapar man ju bara intresse.
"Undrar vilket spel som är det mest hänsynslösa, det mest brutala och så vidare."
Genom att inte ge det uppmärksamhet kan man slå ihjäl det utan att förbjuda det och peka med fingret.

Problemet är ju bara att problemet med överdrivna våldsspel måste uppmärksammas också, allt går inte att sopa under mattan.

/Svampisen

Vad tycker alla andra 99Macare?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-10 21:48

Den här tråden ger lite Studio S-vibbar...

imo så tycker jag inte spelet är värt att titta på. Mitt tips till er är att undvika denna titel (visst är det er ensak men tänker säga det ändå)

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-14 20:53

Själv har jag testat spelet på PC för ganska längesen. Det var riktigt tråkigt för att inte tala om buggigt och hade oändliga laddningstider.
Sen det där med att man slår på någon bara för att han är svart är bara blaj. Man kan lika gärna stå och slå på en vit blond kille om man vill. Men självklart när dom gör dokumentärer om spel så tar dom det värsta man kan hitta och så säger dom rena lögner om det. Det är ju upp till spelaren själv att välja vem man vill döda i det spelet. Om inte uppdraet man kör för tillfället kräver att man dödar en viss person. Sen om han nu råkar ha en viss hudfärg är ju inget att klaga på eller? Det är ju ändå lika hemskt vem man än dödar.

Men som sagt detta spelar ingen roll när spelet ändå är ett av dom sämsta som tillverkats.

• Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-15 03:35

Detta spel verkar vara fullständigt moraliskt förkastligt. Råhet och skoningslöshet belönas. Det saluför en glorifierad våldssyn. Jag kan knappt vänta på att få prova det.

Läste idag att mac demot har släpts och går att ladda ner.

1
Bevaka tråden