Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skicka gruppsms från datorn

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-10 03:06

hej!

jag ska dra igång en klubb i januari och då tänkte vi försöka ordna någon lofi-lösning för att skicka ut påminnelsemeddelanden via sms till våra registrerade klubbmedlemmar.

vi kommer alltså få in en väldans massa telefonnummer via ett skript på hemsidan och sedan är det tänkt att på enklast möjliga vis skicka ett gruppsms. har ni någon idé om hur jag bör gå till väga? har en sonyericsson t610 samt en mac med bluetooth.

ett litet problem är att jag har hela mitt privata telefonregister synkat via isync med "adressbok" och helst inte vill blanda ihop klubbmedlemmarnas och dessa nummer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-11 05:49

Sms

Prova min SMS tjänst, den är inte lanserad officiellt än, men jag kan hjälpa dig. Ett mail ligger i din låda..

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 14:19
Ursprungligen av equip:

hej!

jag ska dra igång en klubb i januari och då tänkte vi försöka ordna någon lofi-lösning för att skicka ut påminnelsemeddelanden via sms till våra registrerade klubbmedlemmar.

vi kommer alltså få in en väldans massa telefonnummer via ett skript på hemsidan och sedan är det tänkt att på enklast möjliga vis skicka ett gruppsms. har ni någon idé om hur jag bör gå till väga? har en sonyericsson t610 samt en mac med bluetooth.

ett litet problem är att jag har hela mitt privata telefonregister synkat via isync med "adressbok" och helst inte vill blanda ihop klubbmedlemmarnas och dessa nummer.

Blanda inte in isync och arbetsstationer. Gör ett (lösenordsskyddat!!) script som hämtar de insamlade telefonnumren ur databasen, låter er skriva ett meddelande och skickar det via nån sms-tjänst på nätet. Det finns rätt gott om grupputskickstjänster har jag för mig. Smidigare att låta servern sköta allt.

1
Bevaka tråden