Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra spel till iBook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iBooken är ju inte världens värsta speldator direkt, så jag undrar om det är någon som rekommenderar något speciellt spel till en iBook 12" 1.2 GHz som flyter bra och har relativt bra grafik och story.

Någon som har någon favorit, Call of Duty? Bra eller dåligt?

Call of Duty är väldigt roligt, det är också väldigt bra portat så jag tror att de kommer funka ok på din dator. Men jag är inte helt säker. Men Warcraft III däremot borde fungera galant, det har relativt bra grafik och story (sen är det väldigt roligt också)

Okej, tack för rekommendationerna!

Ska bli kul att se hur bra Aspyrs Gameagent fungerar...

http://www.aspyr.com/noframes.php/page.php/Gameagent/

  • Medlem
  • 2004-12-12 20:55

Jag har hört att Call of Duty är väldigt bra portat till macen och det var någon här 99Mac som spelade det på en iMac G4 1 ghz och det flöt bra, jag tror det kommer flyta bra på din iBook om du har anständigt med ram i den.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-13 13:35

Du kommer att kunna spela de flesta spelen på relativt höga inställningar... Jag kan köra de flesta spelen på max/Medium med min stackars Pb 17, 1 Ghz, Geforce 4 Mx, 1 Gb ram....

  • Medlem
  • 2004-12-13 14:14
Ursprungligen av Rayden:

Du kommer att kunna spela de flesta spelen på relativt höga inställningar... Jag kan köra de flesta spelen på max/Medium med min stackars Pb 17, 1 Ghz, Geforce 4 Mx, 1 Gb ram....

Ja den får verkligen kämpa på....

Den dör kanske snart av allt spelande den har gått igenom.

Hej

Mina favoritspel:

Americas Army : http://www.americasarmy.com

Railroad Tycoon II

Sen så finns det en massa roliga spel på Macintosh Garden. Här finns det fria (as in beer) spel att ladda hem i massor. Själv så har det blivit en del Colonization och Syndicate på senaste.

mvh
/Martin

Okej, det låter ju lovande

Är 256Mb + 512Mb = 768 Mb RAM tillräckligt anständigt?

Snood är kul!

Call of Duty och WarCraft III funkar utmärkt på iBook G4. Andra spel jag hunnit testa på min dator är The Sims, Age of Mythology, Baldurs Gate II, Space Colony, Shrek 2 bl.a. Alla dessa spel flyter på bra.

Command & Conquer Generals däremot gör det inte. Det kräver mer än en iBook

1
Bevaka tråden