Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp mig med att skapa en FTP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 20:36

jag kan i stort sätt inget om nätverk och liknande.. men nu vill jag skapa en FTP, jag har testat att bara gå in i systeminställningarna och kryssa i starta FTP, men jag vill kunna lägga till konton till min FTP, så att andra som inte har ett konto på min dator ska kunna besöka den. Jag tänkte ha den mest så att ja ska kunna nå mina dokument från skolan men även för att mina kompisar ska kunna hämta bilder och sånt, eftersom det går så segt att skicka saker i Proteus. Så vilka program ska jag andvända mig av?? jag har nått program som heter Transmit, är det bra?? eller ska jag andvända nått annat? tack på förhand

Har du sökt på forumet?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 18:46
Ursprungligen av Micke W:

Har du sökt på forumet?

ja jag har sökt på forumet men hittar ingen tråd som jag tycker beskriver det lätt. jag fattarinte så mycket utav dom trådar jag har läst.

Skaffa ett .MAC-konto

Tror man får pröva gratis tre månader.

www.mac.com

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-06 19:16

Kolla på version tracker: http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=ftp+server&plt%5B%5D=macosx&x=10&y=7

Rumpus tex eller ftp-config är användbara ftp-server-program.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 21:01

Rumpus var preci vad jag behövde... nu har jag en egen FTP

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 21:48

rumpus är riktigt trevligt... speciellt web-gränssnittet när det gäller att skicka stora prylar till folk som knappt vet vad en dator är för något...

/J

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 19:48

Annars är PureFTPd Manager ett hett tips, ett pedagogiskt och snyggt GUI för den redan inbydda ftp-servern i osx. Vilket i praktiken innebär att de som har konton på datorn kommer åt sina saker med sina användaruppgifter och dessutom kan du lägga till andra konton. Väldigt smidigt.

http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/

1
Bevaka tråden