Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endnote 8 till Mac OS X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Endnote, ett program gjort för att hantera referenser, släpptes i ny version till Mac den 30:e november.

Programmet används av forskare och författare för att hålla reda på referenser vid skrivandet av artiklar eller böcker. Den tidigare versionen för mac hade varken stöd för Word 2004 eller Unicode, något som nu rättats till.

"Unicode har varit vår mest efterfrågade förbättring", säger David L. Kochalko, VD för Thomson ResearchSoft. "Nu kan Mac OS X användare organisera och citera referenser i ett stort antal språk."

Endnote 8 finns för Mac OS X, och kostar $329.95.
Svenskt pris är ännu okänt, men Windowsversionen finns att köpa för 2767 kronor exkl. moms.

Svensk distributör: www.programpaketet.se
Endnotes hemsida: www.endnote.com

Skrivet av: Patrik Löfgren

Läs mer:
http://www.99mac.se/vbindex.php?id=803

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 09:49

Jag hoppas verkligen att de nu har gjort sin hemläxa. När de släppte 8 för Windows blev det himla liv. Nästan beta-kvalitet på det släppet. Även unicode stödet hade sina brister, annars är det ett bra program om man har behovet och pengarna, för jag tycker det är väl dyrt pga av dess ensidighet.

Ursprungligen av Jörgen U:

Jag hoppas verkligen att de nu har gjort sin hemläxa. När de släppte 8 för Windows blev det himla liv. Nästan beta-kvalitet på det släppet. Även unicode stödet hade sina brister, annars är det ett bra program om man har behovet och pengarna, för jag tycker det är väl dyrt pga av dess ensidighet.

Vad menas med att programmet är ensidigt?
Det har en väl avgränsad funktion. Med 8an verkar det fungera (igen, det har varit en del äventyr med 6 o 7. 5an var bättre. Då var å andra sidan Word98 livsfarligt ...). Om jag bara kunde sätta av tid och lära programmets finnesser (som bild/tabell), så ...

1
Bevaka tråden