HJÄLP! Brända skivorna funkar inte i iBooken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 02:14

Jag har bränt några skivor med mp3 (data-CD) som jag tänkte lägga över på iBooken. Brände dem på en PC och jag har kollat i PC:n att skivan funkar men när jag matar in den i iBooken börjar driven "hosta" och säger sen "du har matat in en skiva med enheter som inte kan läsas" o.s.v. och så får man mata ut den. Samma har hänt med andra data-skivor jag bränt. Har inte provat att bränna musikskivor så om de funkar eller inte vet jag ej. Men detta är väldigt störande, för det funkar åt andra hållet - att köra iBookbrända skivor i PC:n. Men inte tvärtom alltså.

Vad kan detta bero på? Fel ISO-inställning eller nåt tänkte jag först, men det finns inte så mycket annat att ställa in vad jag ser (kör Nero 5 på PC:n, Toast på macen).

Senast redigerat 2004-12-03 11:44

jag köpte själv en ibook häromdagen. det fungerade fin fint att bränna mp3or i nero o lägga in dom på min. kan det inte vara nåt så enkelt som att stänga skivan eller nåt?

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 10:59

hej. schysst nick!

hmm, jag ska kolla men det känns tveksamt att det skulle vara det ändå. det brukar den ha som default. men jag ska undersöka saken.

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 11:46

Jag har nu kollat och skivorna var inte stängda. Jag brände en ny som jag stängde men inte heller den funkade. Please, är det nån som vet vad detta kan bero på? De skivor jag bränt på iBooken funkar som sagt bra i både macen och PC:n men PC-brända skivorna vägrar iBooken läsa.'

Jag fattar ingenting. Känner mig INTE sugen på att lämna in datorn.

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 12:46

Jag fixade det - hade multisession ibockat och stäng cd-optionen avbockad. Sen funkade det som det ska. Skönt att det inte var nåt fel på hårdvaran.

Jag har detta problem också. Finns det nåt sätt att läsa skivorna i en Mac? Eller måste jag gå till nån som har Wintendo? Jag har nämligen ett antal CDskivor som jag brände med Nero innan jag sålde min Win-burk.

1
Bevaka tråden