TECHNIKdirekt.de

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 22:06

Är det någon som har erfarenhet av TECHNIKdirekt.de.
Dom säljer en Canon 20D för 11765 kr med frakt.
Låter ju jättebra.
Måste också gå att få svenska menyer på kameran.

Jag köpte en Panasonic GS120 (DV-kamera) från dem innan sommaren. Inga problem. Man fick faxa över en kopia på leg och VISA tillsammans. (Maila gick också bra har jag för mig)
Det gick rätt fort att få paketet också.

Vad gäller menyerna är det nog samma språk inom Europa.

• Medlem
  • 2004-12-01 22:45

Jag har köpt en DVD från detta företag. Jag blev mycket förvånad när jag märkte att de sände med svenska manualer. Det som var förvånande var allts att det endast kom med manualer på svenska.

Jag har inte handlat av dem så jag har bara andrahandsinformation, men de som jag hört uttala sig var nöjda. Nackdelen är förstås att man inte köper på svenska villkor och då är frågan vad man har för returrätt och sånt.

Står säkert på deras hemsida - antagligen betalar du frakten tillbaks, men de har säkert garanti..

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 00:36

Har köpt ett Pioneer hemmabiosystem från dem, snabbt, billigt och utan problem.

• Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2004-12-02 01:34

Har köpt från dem och det fungerar klockrent, snabb leverans och bra kundservice som pratar engelska.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-02 01:39

Jag har också bara gott att säga om technikdirekt. Jag beställde en förstärkare och en dvd-spelare på en torsdag, dagen efter mailade jag in en kopia på VISA-kort och legitimation. Fredagen veckan efter kunde jag hämta ut mitt paket på posten. Snabba leveranser och billiga priser.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-02 08:50

Jag och min kompis har köpt två digitalkameror, en DVD recorder och en DV-kamera från dem för totalt 20 000 kr. Rekommenderas å det varmaste!!!

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 09:04

På Pricerunner har över 1600 personer sagt vad de tycker om TECHNIKdirekt

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 10:23

Låter ju alldeles strålande.
Här vågar jag nog köpa min kamera.
Tack för alla inlägg.

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 10:38

Ja, köp därifrån. En kompis till mig köpte en DSLR från dem och fick den på under en vecka. De har väldigt bra rykte och är ju som sagt ofta grymt billiga. Funderar själv på att köpa en DSLR från dem.

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 11:20

Jag köpte en mini-DV (Panasonic GS-400) och en digitalkamera (Nikon D70) därifrån - funkade hur bra som helst! Manualen till mini-DVn var på massor med språk bla svenska. Till stillbildskameran var allt på tyska... Det löste sig så att jag efter att ha reggat den hos nikon kunde jag ladda hem en engelsk manaul och skriva ut (på jobbet, hehe). Man kan beställa den till självkostnadspris från Nikon om man vil ha den på svenska. Rekomenderar det skarpt! Retur och garanti ska gälla som i sverige...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-02 12:36

Det är för övrigt en av få nätbutiker i tyskland där man kan betala med kort vilket också är ett stort plus.

Technikdirekt är otroligt bra. Nästan löjligt låga priser, snabba på att svara på mail och bra villkor. Köpvillkoren är ungefär desamma som för svenska postorderfirmor, med två ångerveckor och allt, fast det är såklart ett plus om man är bra på tyska (eller har en kompis som är det) så att man kan läsa igenom det finstilta, eftersom leveransbeskeden och kvittona inte är på engelska.

Fick min Panasonic DMR-E85 (suverän dvd-recorder med 80 GB hd, timeshifting och hela köret) i förrgår, och frakten hit upp till Umeå tog två och en halv arbetsdag. Då var det iofs en helg inklämd däremellan, men jag är ändå grymt imponerad. Priset blev ca. 4000 SEK plus 180 SEK fraktkostnad, och jämfört med vad den kostar här i Sverige så är det brutalbilligt. Kan varmt rekommendera både technikdirekt och dvd-recordern, är supernöjd med båda!

Kan inte annat än att instämma i lovorden, har köpt min plasma tv där och det fungerade tiktigt bra. Snabba svar på frågor och snabb leverans!

/Stefan

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-12-02 23:30

Det är tyst perfektion, eller vad man brukar säga =).

Ursprungligen av nelge:

Det är tyst perfektion, eller vad man brukar säga =).

TysK kanske?

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 13:21

Vad tror ni - är han övertygad om TECHNIKdirekts excellens än?

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 13:26
Ursprungligen av petsematary:

Vad tror ni - är han övertygad om TECHNIKdirekts excellens än?

Jag är övertygad.

1
Bevaka tråden