Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5-prestanda

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har tesat lite med min G5 2GHz prestanda och den går inte av för hackor när det gäller att ha flera bollar i luften. Lyssnad på musik på iTunes, importerade en CD samtidigt, hade en Softsynth ( Native B4) igång och försökte spela till med vänsterhanden, surfade med högerhanden, samt hade programuppdateraren igång som laddade hem, installerade och optimerade, allt detta samtidigt, utan minsta tecken till drop-outs i ljudet, eller segheter i grafiken, imponerande!! Förresten, hur stor är Macens marknadsandel nu, borde rimligen skena iväg uppåt i och med G5, iMac G5 och Os X.

kommentarer

Vore kul med kommentarer av typ: skrytmåns, intressanta fakta, har testat själv, skrytbubbla exvis.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 14:48
Ursprungligen av bruksarn:

Vore kul med kommentarer av typ: skrytmåns, intressanta fakta, har testat själv, skrytbubbla exvis.

Skrytmåns

Den spontana reaktionen var ursprungligen "-Jaha?" eftersom det är så få som använder prestandan som finns i våra datorer (mer än till onödig overhead typ "gem" och "anden i flaskan") och de få som kör sina maskiner i botten kommer att köra nästa maskin i botten oxå även om den är dubbelt så snabb...
Men man kan ju inte vara så spydig så man svarar "intresseklubben noterar" när du till och med lyckats med mulittasking på händerna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 19:14

Kan bara hålla med,, detta är det första inlägget jag skriver med min 30min gamla G5 2x2.0 2GBR,, och min nya 20" alu skärm går inte av för hackor,, ruskigt bra...
Har nästan stå,,,d

Fred

Ursprungligen av Fredric:

Kan bara hålla med,, detta är det första inlägget jag skriver med min 30min gamla G5 2x2.0 2GBR,, och min nya 20" alu skärm går inte av för hackor,, ruskigt bra...
Har nästan stå,,,d

Fred

*skrattar*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 01:25

Ironi men sant, kan det bli bättre..

Känns alltid bra att få läsa sådana inlägg.

Det är här Mac OS X glänser, multitaskingen är riktigt bra.

Min iMac G4 går bara ner på knä (inte riktigt sant, men nästan) när det är mycket disk-aktivitet. Annars flyter den på finfint oavsett hur många tunga program som är öppna.

1
Bevaka tråden