Vad skall familjen skaffa?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enkel matematik:

Finnes
iMac G3 DVSE 500 128/30Gb
TiBook 1Ghz DVD-r 512/60

Scanner (Kommer ej ihåg modell, men behöver knappast bytas ut), Epson 950 (bläckskrivare) och Oki 8w (Ledskrivare), FW-disk 120 Gb extern.

Finnes:
40000:- i budget som MÅSTE konsumeras inom ett par månader (knutna till ett forskningskonto). Det betyder 40000 ExMoms... (universitet!)

Vad skall skaffas?

Fria förslag mottages. Nätverkslösningar i tvåplansvilla är lämpligen trådlösa, bredband på ingång. Videoprojektor kan vara bra, då bägge föräldrar bland annat sysslar med internutbildning.

Hjälp mig göra slut på 40000! NU!

Enkel matematik:

Finnes
iMac G3 DVSE 500 128/30Gb
TiBook 1Ghz DVD-r 512/60

Scanner (Kommer ej ihåg modell, men behöver knappast bytas ut), Epson 950 (bläckskrivare) och Oki 8w (Ledskrivare), FW-disk 120 Gb extern.

Finnes:
40000:- i budget som MÅSTE konsumeras inom ett par månader (knutna till ett forskningskonto). Det betyder 40000 ExMoms... (universitet!)

Vad skall skaffas?

Fria förslag mottages. Nätverkslösningar i tvåplansvilla är lämpligen trådlösa, bredband på ingång. Videoprojektor kan vara bra, då bägge föräldrar bland annat sysslar med internutbildning.

• Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-30 12:08

Saknas väl lite information för att någon skall våga sig på att ge förslag. T.ex:

* Hur många är ni i familjen?
* Hur många skall förses med datorer?
* Vill någon ha bärbart?
* Skall ni ha kvar de gamla burkarna?
* Internutbildning? Inom familjen? Eller är projektorn för att bära med på uppdrag utanför huset?
* Har ni nätverk idag?

Det var bara några frågor vars svar jag tycker skulle hjälpa till...

Göra av med 40 papp på Mac-prylar är inte svårt, men utan att veta era behov är det svårt att pricka rätt på vad ni bör köpa, eller komma med bra förslag.

Ursprungligen av nubi:

Saknas väl lite information för att någon skall våga sig på att ge förslag. T.ex:

* Hur många är ni i familjen?
* Hur många skall förses med datorer?
* Vill någon ha bärbart?
* Skall ni ha kvar de gamla burkarna?
* Internutbildning? Inom familjen? Eller är projektorn för att bära med på uppdrag utanför huset?
* Har ni nätverk idag?

Det var bara några frågor vars svar jag tycker skulle hjälpa till...

Göra av med 40 papp på Mac-prylar är inte svårt, men utan att veta era behov är det svårt att pricka rätt på vad ni bör köpa, eller komma med bra förslag.

Det är tre hemmavarande, de gamla burkarna behålls tills vidare. Nytt bärbart behövs ej för någon av föräldrarna, och knappast för hemmavarande bror heller. Internutbildning är ej inom familjen utan "externt" (utanför huset) av AT&ST-läkare. Idag finns ej nätverk hemma.

Visst, jag har en gissning, men detr vore roligt att se vad andra kommer fram till också!

• Oregistrerad
  • 2004-11-30 15:42

Någon iMacG5-20", ett trådlöst nät (APE-kort, AE-modem och en AirPort som ingång) och några iPod som backup, nödboot och "ta med filer externt" -diskar... typ något

1
Bevaka tråden