Lagade eller bytte Apple min hårddisk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft iBook G4 800 mhz ner hos Apple i Holland för att hårddisken inte fungerade. Innan jag skickade den försökte jag med det mesta, skivkontroll, Norton, DiskWarrior etc. men hdn verkade helt kört. Under skivverktyg stod det "S.M.A.R.T-status: Stöds inte" i rött istället för "Kontrollerad". Nu fick jag tillbaka datorn och det står fortfarande "Stöds inte" i rött. Nu misstänker jag att det fortfarande är nåt fel på HDn även om det går att installera OSX och att skivkontroll säger att disken är OK. På det icke alltför uttömmande dokumentet som följde med datorn står det: "Reparationsinformation: Felsökning av enhet, HDA,2,5" 60GB, 4200". Betyder det att de inte har bytt HDn? Det är bara ett par veckors garanti kvar på burken så jag är lite bekymrad över att allt inte är som det ska ändå. Är det nån som har lite tips och funderingar?

Rippat från MacOS Help

"De flesta skivor har S.M.A.R.T.-maskinvara, utvecklad av IBM, som gör att hårddiskar kan testa sig själva och upptäcka eventuella problem."

Antar då att din HD helt enkelt saknar maskinvaran för att kunna köra S.M.A.R.T?
Ska själv hem och kolla på min gamla PB där hemma sedan för att se om den stöds

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 17:07

Det verkar inte som den är bytt. H.s.h. mår den ju inte som den ska, in med den igen.

Du har fått en ny disk.
Felsökning står alltid först på reparationsrapporten, därefter listas delar som bytts.

1
Bevaka tråden