vilken webkamera?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

skall skaffa en webkamera. jag kommer andvända den till chattning och ta lite stillbilder. någon speciell kamera som rekommenderas?

jag kommer också andvända den i min stationära PC.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-11-27 13:32

iSight är ju den bästa webcamen du kan hitta om du nu har pengar
Annars Logitech Quickcam Zoom eller Quickcam Sphere.

Lite OT kanske men: Hur gör man om man ska köra mellan en Win XP och OS X? Är det MSN som gäller? Finns det ngn medföljande mjukvara för ljud/bild med tex Logitech's kameror?

Ursprungligen av ill_chrill:

Lite OT kanske men: Hur gör man om man ska köra mellan en Win XP och OS X? Är det MSN som gäller? Finns det ngn medföljande mjukvara för ljud/bild med tex Logitech's kameror?

Mellan OSX och XP är det iChat och AIM som gäller. det finns andra alternativ också som jag dock inte kommer ihåg just nu :rolleyes:

• Medlem
  • 2004-11-27 22:39
Ursprungligen av ill_chrill:

Tyvärr stödjer inte MSN för mac webbkamera. Men iChat mot AIM funkar bra, jag tror också att Yahoo Messenger funkar bra.

Håller med Ricky. iSight är helt klart bäst men den kräver att du har FW anslutning på din PC.
(om den ens är kompatibel med PC vill säga)

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-11-27 14:07
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Håller med Ricky. iSight är helt klart bäst men den kräver att du har FW anslutning på din PC.
(om den ens är kompatibel med PC vill säga)

Det är den.

1
Bevaka tråden