Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En rebell på forumet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 23:55

Niklas heter jag och jag pluggar arabiska på Stockholms universitet. Arabiska avdelningen är, för övrigt, helt macutrustad vilket faktiskt är ganska konstigt då stödet för arabiska är ganska dåligt på mac... Men vi hoppas att det ska bli bättre och så är ju professorn ändå en äkta mactaliban

Själv bestämde jag mig att efter 14 år (dock inte samma) med peze helt spontant byta till mac. Mest för att iBooken är så lätt att ta med sig överallt. Rätt viktigt när man ät tvungen att släpa omkring på tre lexikon och en massa andra böcker... Jag måste säga att det här forumet och dess användare har varit väldigt hjälpsamt och gjort att mitt beslut känts helt rätt.

För alla som här som tycker att pezes aldrig fungerar kan jag ju alltid tillägga att den där 14 år gamla 286an forftfarande fungerar som om den vore ny... Ganska otippat faktiskt. Man får väl hoppas att min nu en månad gamla iBook håller lika länge

286 ångade på riktigt bra faktiskt! Familjens första PC var en sådan här: http://www.can.ibm.com/helpware/8530286.html

Då tyckte man den var ett klart uppköp från den gamla Sinclair QL som mina storebröder lekte med innan... Men den var nog inte billig den där IBM:en. Plus att 386:an efter var coolare, för den hade Turboknapp så man kunde växla mellan 33 och 66MHz. Fattade aldrig varför man skulle vela ha den på 33....

Jaja, nog om det. Välkommen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-25 14:49
Ursprungligen av Leftrustle:

286 ångade på riktigt bra faktiskt! Familjens första PC var en sådan här: http://www.can.ibm.com/helpware/8530286.html