Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En rebell på forumet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 23:55

Niklas heter jag och jag pluggar arabiska på Stockholms universitet. Arabiska avdelningen är, för övrigt, helt macutrustad vilket faktiskt är ganska konstigt då stödet för arabiska är ganska dåligt på mac... Men vi hoppas att det ska bli bättre och så är ju professorn ändå en äkta mactaliban

Själv bestämde jag mig att efter 14 år (dock inte samma) med peze helt spontant byta till mac. Mest för att iBooken är så lätt att ta med sig överallt. Rätt viktigt när man ät tvungen att släpa omkring på tre lexikon och en massa andra böcker... Jag måste säga att det här forumet och dess användare har varit väldigt hjälpsamt och gjort att mitt beslut känts helt rätt.

För alla som här som tycker att pezes aldrig fungerar kan jag ju alltid tillägga att den där 14 år gamla 286an forftfarande fungerar som om den vore ny... Ganska otippat faktiskt. Man får väl hoppas att min nu en månad gamla iBook håller lika länge

286 ångade på riktigt bra faktiskt! Familjens första PC var en sådan här: http://www.can.ibm.com/helpware/8530286.html

Då tyckte man den var ett klart uppköp från den gamla Sinclair QL som mina storebröder lekte med innan... Men den var nog inte billig den där IBM:en. Plus att 386:an efter var coolare, för den hade Turboknapp så man kunde växla mellan 33 och 66MHz. Fattade aldrig varför man skulle vela ha den på 33....

Jaja, nog om det. Välkommen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-25 14:49
Ursprungligen av Leftrustle:

286 ångade på riktigt bra faktiskt! Familjens första PC var en sådan här: http://www.can.ibm.com/helpware/8530286.html

Wow, exakt en sån där hade min barndomskompis! Vi satt och lirade Commander Keen, Duke Nukem och Space Quest på den så det stod härliga till...mmm...vilka minnen

Och till Mitmarred säger vi Välkommen

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 08:36

386:or var kul
På många var just displayen till turboknappen konfigurerbar så att man kunde få det att lysa 99 när man tryckte in den
Vi hade till och med en tresiffrig på skolan, så den gick i 180 har jag för mig

[Knappen fanns ju där för att program ofta funkade undermåligt med turboknappen intryckt, det var inte så himla mycket som pallade mer än 33. Men den ställd på 33 så funkade allt precis så bra som man kunde förvänta sig av Win3 och BIOS och moderkorts -kaoset som uppstog när Compac lyckades med sin "reverse engineering"]

Ursprungligen av Pär:

386:or var kul
På många var just displayen till turboknappen konfigurerbar så att man kunde få det att lysa 99 när man tryckte in den
Vi hade till och med en tresiffrig på skolan, så den gick i 180 har jag för mig

[Knappen fanns ju där för att program ofta funkade undermåligt med turboknappen intryckt, det var inte så himla mycket som pallade mer än 33. Men den ställd på 33 så funkade allt precis så bra som man kunde förvänta sig av Win3 och BIOS och moderkorts -kaoset som uppstog när Compac lyckades med sin "reverse engineering"]

För ett tag sedan skulle jag försöka föra över en Hårddisk från en 386 med turbo knapp till en annan gammal dator (eller om der var tvärtom...) det var Vikctor maskiner om jag minns rätt... det gick inte sådär jättebra, ena datorn vägrade att känna igen hårdisken (trots att jag ställde in det rätt enligt etiketten på hårdisken i BIOS), anledningen till att den måsta flyttas från den andra datorn var att jag ej kom in i BIOS på den, eller hur det nu var, kan ha varit tvärtom (dessutom hade jag inte rätt sorts mejslar...), men hursomhelst var turboknappen cool

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-11-25 10:14

Meya meya!

VÄLKOMMEN!

I min skola här i England så kör dom med pentium 100 Mhz och 16 mb ram... *uurk* Tur att jag har min iBook med mig

--
Daniel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-25 11:02

Välkommen till mactalibanernas fäste!

Leisure Suite Larry var bäst! Men Keen, får nostagilska glädjetårar....

1
Bevaka tråden