Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten: Nytt tillbehör till Garageband

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt ett rykte så ska en ny produkt som förenklar arbetet mellan Garageband och dina instrument vara under utveckling
Nu ska det bli ännu enklare att skapa musik med hjälp av din Mac och Garageband. Det tycker iallfall Apples nybildade iPod-division som enligt rykten utvecklar just nu en ny produkt för dig som skapar musik i GarageBand så kommer du med hjälp av en liten dosa bestående av två "XLR/ TRS audio input"-kontaker, två "RCA analog output"-kontaker och ett vanligt hörlursuttag, kan du plugga in valfritt instrument till den och sedan spela på och skapa musik.

Dosan är i sin tur meningen med att man ska koppla in den i datorn, som sedan gör allt blir mycket mer intregrerat med GarageBand. Istället för att ha en miljon sladdar för olika instrument kan man nu på ett väldigt smidigt sätt byta instrument på bara några sekunder, utan en massa trassel och krångel.

GarageBand har blivit ett oerhört populärt musikprogram för såväl nybörjare,hemmamusiker och professionella. En av Apples eftersträvningar med sina produkter är att intregrera de med varandra och skapa en sådan enkel miljö som möjligt mellan dig och dina produkter.

Med hjälp av denna dosan, vid utvecklingsnamnet Asteroid, ska även nya nyfikna personer som vill skapa sin egna musik få chansen att göra det, utan någon som helst krångel.

AppleInsider om ryktet

Vad tror du om "Asteroid", är det bara ett rykte eller tror du att det finns någon sanning bakom det hela?

Jag kan tillägga att det idag har tillkommit en ny skiss på "Asteroid" och även lite nya detaljer om produkten

En del detaljer är dock samma som innan, men det har även tillkommit en del nya detaljer. Så som att priset kommer landa på omkring $129, att produkten kommer introduceras Jan 05 och att 10 000 eneher till en början kommer finnas för leverans.

För att se en komplett lista ta en titt på Powerpage's hemsida

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 22:41

Finns en liknande tråd i rykten.
Dags för en liten ihopslagning kanske?

Btw, riktigt ful design på den där "maniken" Skulle Apple släppa något sådant så skulle min estetiska sida bli besviken.

Ursprungligen av acke:

Finns en liknande tråd i rykten.
Dags för en liten ihopslagning kanske?

Btw, riktigt ful design på den där "maniken" Skulle Apple släppa något sådant så skulle min estetiska sida bli besviken.

Jo jag såg också tråden i "rykten". Men jag tyckte ändå det kändes lite bättre att skriva en nyhet om det. Det är nämligen inte alla som kollar in "rykten", så jag tänkte att så många som möjligt skulle få reda på det. För det är ju en relativt rolig och intressant nyhet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-25 00:00
Ursprungligen av Filip Nyman:

Jo jag såg också tråden i "rykten". Men jag tyckte ändå det kändes lite bättre att skriva en nyhet om det. Det är nämligen inte alla som kollar in "rykten", så jag tänkte att så många som möjligt skulle få reda på det. För det är ju en relativt rolig och intressant nyhet

Ja verkligen, men vore det inte bäst att föra över svaren från min tråd till din så att vi har allt på ett ställe?

Hyffat stor skillnad på de två olika bilderna. Kan det vara så att den första ska skötas inne ifrån datorn och den andra direkt på hårdvaran?

Ursprungligen av acke:

Ja verkligen, men vore det inte bäst att föra över svaren från min tråd till din så att vi har allt på ett ställe?

Hyffat stor skillnad på de två olika bilderna. Kan det vara så att den första ska skötas inne ifrån datorn och den andra direkt på hårdvaran?

Jag är nog inte rätt man för att flytta över svaren från den andra tråden till denna. Vet inte riktigt hur man gör.

Men om jag har förstått det rätt så ska de båda bilderna vara i princip samma sak, bara olika utformningar och modeller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-25 00:06
Ursprungligen av Filip Nyman:

Jag är nog inte rätt man för att flytta över svaren från den andra tråden till denna. Vet inte riktigt hur man gör.

Men om jag har förstått det rätt så ska de båda bilderna vara i princip samma sak, bara olika utformningar och modeller.

Att något sådant som det på bild 2 skulle kosta endast 129 dollar tycker jag känns ganska otroligt. Den typen av ljudutrustning med någorlunda kvalitet brukar gå på bra mycket mer än så. Tror nog snarare att det är två olika modeller, ungefär som Digidesigns 002 (runt 20 lakan) och 002rack (runt 10 lakan). Den ena, dyrare, har reglar och allt, medan den andra billigare bara förser användader med in/outputs, så får man sköta all mixning osv med mjukvara. Kanske dumt att jämföra med Digidesigns prylar dock, de ligger nog i en lite annan klass än GarageBand

  • Avstängd
  • 2004-11-25 08:24

2:an ser asful ut....en lekisgrej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-25 23:00

Antagligen är det Emagic's gamla EMI box som kommer med ett nytt skal. Läste det någonstans.

[CENTER]

[/CENTER]

1
Bevaka tråden