Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 10:05

Ja alla karaktärer tas bort och alla måste börja från noll. Vilket är bra eftersom alla börjar från samma punkt. Fast så klart har man byggt upp en bra karaktär vill man inte förlora den.

Vad ni än gör spela inte som Warrior. Helt klart sämsta klassen i WoW. Spelade som warrior både i US Open Beta och under betan och sen provade jag Hunter klassen. Gick nästan dubbelt så snabbt upp i level än med Warrior.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ja alla karaktärer tas bort och alla måste börja från noll. Vilket är bra eftersom alla börjar från samma punkt. Fast så klart har man byggt upp en bra karaktär vill man inte förlora den.

Vad ni än gör spela inte som Warrior. Helt klart sämsta klassen i WoW. Spelade som warrior både i US Open Beta och under betan och sen provade jag Hunter klassen. Gick nästan dubbelt så snabbt upp i level än med Warrior.

//Rob

Men tänk på att Warrior och Priest är måste klasser vid spel i grupp lite högre upp i lvl. Hunter är en väldigt bra solo-klass och därmed också ganska populär. Men vill man vara eftertraktad i spelet efter lvl 60 så kanske man ska överväga en annan klass.

Ursprungligen av MagnusB:

Men tänk på att Warrior och Priest är måste klasser vid spel i grupp lite högre upp i lvl. Hunter är en väldigt bra solo-klass och därmed också ganska populär. Men vill man vara eftertraktad i spelet efter lvl 60 så kanske man ska överväga en annan klass.

Jag är en level 41 Paladin... Ångrar typ att jag inte valde Priest eftersom det är en ganska stor inflation av Paladins...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 21:43
Ursprungligen av MagnusB:

Men tänk på att Warrior och Priest är måste klasser vid spel i grupp lite högre upp i lvl. Hunter är en väldigt bra solo-klass och därmed också ganska populär. Men vill man vara eftertraktad i spelet efter lvl 60 så kanske man ska överväga en annan klass.

Om du kör i grupp med warrior kan du inte vara TANK. Du gör ingen skada och har inte tillräkligt med HP för att ta emot mycket stryk plus du kan inte behålla agro på dig själv. Att byta från offensiva till defensiva läget tar bort all RAGE som tar för lång tid att bygga upp. Så du står bara där och kan inget göra. Usel klass utan någon som helst slagkraft. Det finns en mycket mer detaljerad beskrivning av varför warrior klassen är så usel på http://en.wow-europe.com forum.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 21:48
Ursprungligen av Robo-X:

Om du kör i grupp med warrior kan du inte vara TANK. Du gör ingen skada och har inte tillräkligt med HP för att ta emot mycket stryk plus du kan inte behålla agro på dig själv. Att byta från offensiva till defensiva läget tar bort all RAGE som tar för lång tid att bygga upp. Så du står bara där och kan inget göra. Usel klass utan någon som helst slagkraft. Det finns en mycket mer detaljerad beskrivning av varför warrior klassen är så usel på http://en.wow-europe.com forum.

//Rob

läste sågningen av Warriors där förrut

så vad är det som föreslås då? palladin är väl same thing förrutom att dom har lite mer spells och liknande?

Ursprungligen av Robo-X:

Om du kör i grupp med warrior kan du inte vara TANK. Du gör ingen skada och har inte tillräkligt med HP för att ta emot mycket stryk plus du kan inte behålla agro på dig själv. Att byta från offensiva till defensiva läget tar bort all RAGE som tar för lång tid att bygga upp. Så du står bara där och kan inget göra. Usel klass utan någon som helst slagkraft. Det finns en mycket mer detaljerad beskrivning av varför warrior klassen är så usel på http://en.wow-europe.com forum.

//Rob

Sant och inte sant. Warriors är inte särskillt slagkraftiga, vilket såklart är tråkigt. Men de har en viktig funktion. Ok att de i lägre lvl inte är en lika självklar tanks som vid högre lvl. Men precis som med healers så kan både Druid och Shaman vara ok healers vid lägre lvl eller om man bara kör två. Men vid högre lvl eller i fulla grupper är Priest bättre.

I grupp handlar det mycket om hur man utnyttjar resurser. Pallys kan ta hand om sig själv = resurssparande och Rouges gör mycket DPS = tidssparande = resurssparande. Så på så sätt är warriors inget vidare.

Men i grupp handlar det mycket om strategi också. Och i de grupper jag spelat i så har Warriors varit mycket bra på att hålla agro, mot mer än en motståndare, vilket öppnat för alla andra att göra det de är bra på. Att warriorn inte gör så mycket skada kanske inte gör så mycket, om det ändå inte är huvuduppgiften?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 20:50
Ursprungligen av Robo-X:

Vad ni än gör spela inte som Warrior. Helt klart sämsta klassen i WoW. Spelade som warrior både i US Open Beta och under betan och sen provade jag Hunter klassen. Gick nästan dubbelt så snabbt upp i level än med Warrior.

//Rob

vad alla gnäller på warriors? tycker dom funkar bra.. även fast palladin verkar lite roligare

Blä, jag kommer inte in. Säger att den inte kan validera min version av WoW

Tom Lindgren på Vivendi Sverige meddelar nu att officiellt releasedatum för WoW är 11 februari:

Citat:

02 Februari, 2005 – Paris, Frankrike: Blizzard Entertainment® utannonserar idag att World of Warcraft®, företagets abonnemangsbaserade MMORPG, kommer att ställas på hyllorna hos återförsäljare i hela Europa den 11 februari 2005. Den europeiska lanseringen av World of Warcraft kommer i följdvattnet av en enormt framgångsrik debut i Nordamerika, där spelet slog försäljningsrekord för dag ett och blev såväl den mest framgångsrika PC-lanseringen i regionen som det snabbast växande MMORPG som lanserats. Tisdag den 18 januari släpptes World of Warcraft i Korea, och dagen efter hade spelet redan en toppnotering av 100 000 samtidiga inloggningar från individuella spelare.

Här är hela pressreleasen...

Citat:

BLIZZARD ENTERTAINMENT® UTANNONSERAR RELEASEDATUM FÖR WORLD OF WARCRAFT® I EUROPA – 11 FEBRUARI, 2005

02 Februari, 2005 – Paris, Frankrike: Blizzard Entertainment® utannonserar idag att World of Warcraft®, företagets abonnemangsbaserade MMORPG, kommer att ställas på hyllorna hos återförsäljare i hela Europa den 11 februari 2005. Den europeiska lanseringen av World of Warcraft kommer i följdvattnet av en enormt framgångsrik debut i Nordamerika, där spelet slog försäljningsrekord för dag ett och blev såväl den mest framgångsrika PC-lanseringen i regionen som det snabbast växande MMORPG någonsin. Tisdag den 18 januari lanserades World of Warcraft i Korea, och dagen efter hade spelet redan en toppnotering av 100.000 samtidiga inloggningar från individuella spelare.

World of Warcraft har redan stark efterfrågan hos europeiska konsumenter. Antalet registrerade beta-användare i EU överstiger 400.000, och förhandsbokningar har gjorts av fler än 110.000 personer. I Nordamerika sålde World of Warcraft fler än 240.000 exemplar under de första 24 timmarna*. Sedan dess har spelet sålt fler än 600.000 exemplar i USA, och har även slagit alla tidigare rekord vad gäller samtidigt inloggade användare. En topp nåddes under julhelgen 2004, när fler än 200.000 spelare äventyrade samtidigt.

“We are thrilled to welcome European players into the World of Warcraft,” säger Mike Morhaime, president för och co-founder av Blizzard Entertainment. “It’s been exciting to see so many people playing the game in North America and Korea, and we hope that European players will enjoy World of Warcraft just as much.”

World of Warcraft kommer att vara det första icke-licensierade MMORPG som stöttas av ett dedikerat regionalt team. Blizzard Europe, ett team som består av människor från fler än 10 olika länder, ansvarar för samtliga aspekter av spelets drift. Detta inkluderar lokal kundsupport offline såväl som support online – i själva spelet – via game masters och community managers. Dessutom kommer lokala webb- marknads- och kommunikationsteam att tillhandahålla support och verktyg för communityt, återförsäljare och press. Med de tekniska teamen – som jobbar i direktkontakt med Blizzards utvecklingsteam i Irvine, Kalifornien för upprätthållande av de pan-europeiska servrarna i Paris och Frankfurt – konsoliderar Blizzard sin hängivenhet till att leverera den bästa möjliga MMO-upplevelsen till europeiska gamers.

World of Warcraft kommer att göras tillgängligt i Europa för Windows® 98/ME/2000/XP and Macintosh®. Det rekommenderade ca-priset kommer att ligga på 479 SEK i Sverige. I priset ingår en månads gratis abonnemang på spelet. Spelet och omslaget kommer att vara fullt lokaliserade på engelska, franska och tyska. För italienska och spanska spelare kommer boxen och manualen att finnas lokaliserade. I den första skeppningen kommer standardutgåvan av World of Warcraft att finnas tillgänglig – på samtliga ovan nämnda språk – i två unika boxar som vardera representerar världens stora fraktioner – Alliance och Horde. Båda boxarna innehåller den fulla versionen av spelet på 4 stycken CD-ROM. World of Warcraft har en rekommenderad åldersgräns på 12+ i enlighet med PEGI.

Collector’s Edition-utgåvan av World of Warcraft kommer också att finnas tillgänglig vid lanseringen, för ett rekommenderat ca-pris på 649 SEK i Sverige. Spelet, boxen och manualen kommer att vara fullt lokaliserade på engelska, franska och tyska. För italienska och spanska spelare kommer boxen och manualen att finnas lokaliserade. Collector’s Edition-utgåvan av World of Warcraft kommer att finnas tillgänglig på såväl CD-ROM som DVD och innehåller även en månads gratis abonnemang, en World of Warcraft behind-the-scenes på engelska på DVD, ett exklusivt ingame-pet, en vävd karta över spelvärlden, en CD med soundtracket, en samlarbok med artwork – Art of the World of Warcraft – samt en minnesvärd manual som signerats av utvecklingsteamet.

Efter att den initiala gratis-månaden löpt ut kommer World of Warcraft-spelare att kunna fortsätta spela genom att skriva upp sig för en av tre tillgängliga abonnemangsplaner. Månad-till-månadskostnaden kommer att ligga på 12.99€ per månad, tremånaders-abonneringen kommer att kosta 11.99 € per månad och sexmånadersplanen kommer att kosta 10.99 € per månad. Abonnemangskostnaden för World of Warcraft kommer att vara betalningsbar med samtliga större kreditkort, många lokala kreditkort, bankkort, samt ”pre-paid game cards”. De sistnämnda kommer att finnas tillgängliga hos butiker som säljer World of Warcraft.

About World of Warcraft
In World of Warcraft, players assume the roles of legendary heroes and interact with thousands of other players online as they explore and adventure across a vast world. Whether journeying together or questing on their own, players will engage in heroic battles, develop friendships, forge alliances, and compete with enemies for power and glory. The game features customizable character classes with thousands of weapons, spells, and abilities. With an innovative, easy-to-use interface, an action-packed combat system, and thousands of quests that build an immersive storyline, World of Warcraft is an MMORPG that will appeal to both veteran and casual players alike.

About the Warcraft Universe
Since its debut in 1994, the #1-selling Warcraft® series has won industry acclaim and has shattered sales records worldwide with over 14 million copies sold*. In 1995, Blizzard followed the well-received Warcraft: Orcs and Humans™ with the highly acclaimed Warcraft II: Tides of Darkness™, considered by many critics to be one of the best games ever made. In 2002, Blizzard expanded the boundaries of the Warcraft universe with the third chapter of its legendary saga, Warcraft III: Reign of Chaos™, which garnered numerous Game of the Year awards. With the release of World of Warcraft, Blizzard now extends its epic storyline into the MMORPG realm, expanding the genre with a massively multiplayer gaming experience of unparalleled quality.

About Blizzard Entertainment
Best known for blockbuster hits including the Warcraft® series, StarCraft®, and the Diablo® series, Blizzard Entertainment® ( HYPERLINK "http://www.blizzard.com/" www.blizzard.com), a division of Vivendi Universal Games, is a premier developer and publisher of entertainment software renowned for creating many of the industry’s most critically acclaimed games. Blizzard’s track record includes nine #1-selling games and multiple Game of the Year awards. The company’s free Internet gaming service, Battle.net®, reigns as the largest in the world, with millions of active users.

* Sales figures based on internal company estimates and reports from key retail accounts around the world.
**All prices quoted include VAT.

Jag är fortfarande inte glad. Spelet krashar med fel 132, vilket är skumt eftersom de funkade igår. Har sökt på forum och det är folk i USA med retail-versionen som inte kan spela eftersom de krashar hela tiden. Får hoppas på en ordentlig patch snart...

Är det någon som vet om spelet går att spela på en lite sämre Mac än vad systemkraven anger? En PB 867 MHz. Det är på PCn som det krashar, kan ju försöka på Macen...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-02 21:59
Ursprungligen av zodijackyl:

Jag är fortfarande inte glad. Spelet krashar med fel 132, vilket är skumt eftersom de funkade igår. Har sökt på forum och det är folk i USA med retail-versionen som inte kan spela eftersom de krashar hela tiden. Får hoppas på en ordentlig patch snart...

Är det någon som vet om spelet går att spela på en lite sämre Mac än vad systemkraven anger? En PB 867 MHz. Det är på PCn som det krashar, kan ju försöka på Macen...

Installerade på min G4 733 med 800 kort i, det gick inte bra. Rejäla grafikbuggar.
Om man har ett nyare grafikkort i burken kanske det hade gått.

Ursprungligen av Creops:

Installerade på min G4 733 med 800 kort i, det gick inte bra. Rejäla grafikbuggar.
Om man har ett nyare grafikkort i burken kanske det hade gått.

Jag installerade det nu och det fugerar överraskande bra Har såklart sänkt allting och det är fulare än på PCn, och speciellt tråkigt att ha lägre view distance, men det är helt klart spelbart. Rycker till lite ibland bara.

Jag spelar inte den här betan så ambitiöst, alltså jag lägger inte ner för mycket tid varje karaktär, eftersom det ju inte gick att behålla dem senare. Testar mer olika kombinationer, och tar upp dem till typ lvl 10, för att se vad som jag skall satsa på i retailen. just nu en NE Warrior, och än så länge har jag inte märkt av att levlandet skulle vara segare.

Jaha...
Som vanligt verkar ännu tuffare grejor vara på gång på Windows-sidan.
Guild Wars får ju World of Warcraft att se gammalt ut, i alla fall grafikmässigt.
Sen att det inte är någon månadsavgift verkar ju minst sagt otroligt för den här typen av spel.

Jag blir onekligen sugen på att köpa en PC när jag ser sådana saker. Fast det tar ju bara en massa tid att sitta och spela. Bättre att göra annat. Spara till G5an istället, ja, det ska jag göra.

Kolla på skärmdumparna:
http://www.guildwars.com/gallery/gwscreenshots/gallery3.html

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-03 08:17

Ja det är ganska snygg grafik men jag tycker inte att det är så mycket bättre än wow... Nu vet jag inte eftersom jag bara har spelat det på en gammal powerbook så jag vet inte hur bra grafik wow verkligen har... Sen ska man vara försiktig med "screenshots" Jag kan lova dig att alla spelföretag piffar upp screenshotsen innan de lägger upp dem (Ser till att de är riktigt mycket ljus, några snygga explosioner på banan osv...)

Nu lägger jag in spelet på min 867 MHz, hoppas att det funkar med allt på lägsta.. Jobbigt att det gick att spela i några dagar och sen krashar, jag blev ju riktigt beroende

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-03 09:10

Grattis zodijackyl för att det fungerade!

Ang GuildWars så spelar inte jag WoW för att det är snyggt, då hade jag spelat EQ2 istället. Jag spelar för det suveräna spelupplägget som är ett av dom bästa i genren. Support 24/7. Och faktiskt riktigt stabila servrar. Det mesta jag har tappat vid en serverkrash är 10mins spelande. Vissa andra spel tappade man en hel dag om databasen blev korrupt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 13:41

Paladin har många fler fördelar p g a att de har mana och kan använda spells som en warrior inte kan. Paladin är kanske den starkaste klassen i WoW.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 15:50
Citat:

Om du kör i grupp med warrior kan du inte vara TANK. Du gör ingen skada och har inte tillräkligt med HP för att ta emot mycket stryk plus du kan inte behålla agro på dig själv. Att byta från offensiva till defensiva läget tar bort all RAGE som tar för lång tid att bygga upp. Så du står bara där och kan inget göra. Usel klass utan någon som helst slagkraft. Det finns en mycket mer detaljerad beskrivning av varför warrior klassen är så usel på http://en.wow-europe.com forum.

//Rob

Citat:

Paladin har många fler fördelar p g a att de har mana och kan använda spells som en warrior inte kan. Paladin är kanske den starkaste klassen i WoW.

//Rob

Helt och hållet fel och icke sant

1. Warriors är helt utmärkta i grupper och är den andra mest eftertraktade personen i hela spelet (helare först). Visst.. de har stora problem med rage men de är absolut INTE värdelösa. Tvärtom.

2. Efter patchen som kom i november så blev paladiner "hyfsade" (innan var de ok minus). Medellåg-Låg DPS och helningar var det vi hade men det dög. Men med den senaste fixen är vi numera totalt värdelösa.... Extremt låg DPS (t o m min mage gjorde mer skada vid lvl 20 med en instant cast fire-magi och många andra magier), helningarna är fortfarande hyfsade dock.
Innan var Paladin en utmärkt solo-klass... Nu är den bara pinsam.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 20:33

Har du ens läst den långa warrior posten på wow forumet?

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 22:08
Ursprungligen av Robo-X:

Har du ens läst den långa warrior posten på wow forumet?

//Rob

Skit i posten, kolla hur de fungerar i spelet först.

Ursprungligen av Robo-X:

Har du ens läst den långa warrior posten på wow forumet?

//Rob

Har du läst svaret frå Blizzard här ?

I stor går klagomålen ut på att Warrior inte är som Rouge eller Pally.
Blizzards svar är i stort att "vi vet, de ska de inte vara". Men om du läser deras svar så ger de faktiskt en väldigt bra (4 post långt) svar på vad en Warrior är och kan göra!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 13:55

Dessutom, om du såg warriors innan de blev "nerfade" i november så bör du veta att nerfen var nödvändig... Warriors kunde rensa en hel barrack med Orcer på ett par minuter i Burning Steppes.

hur gör man ett account på WoW? betan då..

(*_*)

Ursprungligen av Stoffen:

(*_*)

Går ej pga spelet snart släpps. Du kom försent ut, tyvärr.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Går ej pga spelet snart släpps. Du kom försent ut, tyvärr.

f*n!!!

Fasen att jag missade naken dansen och suparfesten i Stormwind igår. fasen fasen!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 17:00

lite sent nu, stängs idag

Stängt.
Ca 21.06

Saknar den redan...

Bevaka tråden