Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-11 17:27

Fattar inget... Sigupsidan som man länkas till när man installerar spelet finns inte och om man går in manuellt och registrerar sig så säger de att jag har skrivit in fel cdkey fast jag vet att jag inte har gjort det... HJÄLP!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 18:21

Rayden, jag har samma problem. Antagligen är det x antal tusen som försöker signa upp nu, så det är nog bara att vara tålmodig...
Hoppas att jag har fel dock

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-11 18:33

Ja jag förstod det efter att jag hade skrivit men eftersom det av någon märklig anledning inte går att surfa samtidigt som man kör blizzard updater så kunde jag inte ändra det...

  • Medlem
  • 2005-02-11 18:56

Jag fick hem spelet idag och behövde inte vänta tills måndag

Underligt att spelet kommer på 4 CD-skivor istället för en DVD.

Nu håller jag på att installera...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 13:21
Ursprungligen av Galeriel:

AAARRRRRGGGH!!!
JAG HATAR GAME I UPPSALA!!!
jag kom in i eftermiddags bara för att få reda på att Collectors Edition va slut. inga problem tänkte jag som hade förhandsbokat ett ex, men de J***arna hade räknat fel och hade inget CE kvar!!!
Hela anledningen till att jag förhandsbokade hos dem va för att få CE! Jag har nu till i morgon på mig för att bestämma om jag nöjer mig med vanliga... Jag går miste om 100 spänn om jag säger nej, men samtidigt finns ju en risk att de får in CE senare (dock extremt liten).
Jag är i valet och kvalet när det gäller spelet.
Nu undrar jag därför: Måste man ha VISA-kort eller dylikt för att kunna registrera en account?

...om de har gjort fel så skall du ju självklart få tillbaka pengarna....de kan ju inte tvinga dig att välja mellan en vanlig eller gå miste om din förhandsbockningsavgift, de borde ge dig 100kr i rabatt för att de har klantat sig! Men det är klart, kan de tjäna 100spänn på att blåsa en 15åring så kanske det e deras grej......

...själv köpte jag en GBA SP på game som sedan visade sig vara använd o repig. Sura miner blev det när jag krävde att få en ny oöppnad då jag betalt fulltpris. "Repor blir det ändå, så det är väl inget o bry sig om" var säljarens förklaring/bortförklaring.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-13 00:56
Ursprungligen av patzy:

"Repor blir det ändå, så det är väl inget o bry sig om" var säljarens förklaring/bortförklaring.

haha.. klockrent svar ju! apropå ingenting

Ha ingen större brådska med att installera spelet. Det går ändå inte att skapa sitt konto just nu. PGA all trafik tvingades dom stänga Account Creation sidorna. Typsikt, och jag som jagade mitt ex av CEn över halva stan efter jobbet.

Är det nån som har någon aning om hur man kan få CE i Uppsala? JAg har letat på nätet/stan i några timmar... och jag som hade förhandsbokat...

  • Medlem
  • 2005-02-11 22:01

Nu har jag väntat i flera månader på spelet. Legat i som bara den för att få tag i det snabbt. Sliter mej från fru och barn för att börja testa. Och nu kan jag inte lägga upp något konto. Fy f*n för detta och Blizzard som inte lyckas klara ut att man får tillgång till spelet man just köpt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-11 22:42

Nu går det att registrera... Eller egentligen inte... Serverna är så fruktansvärt belastad så det tar ganska lång tid att uppdatera sidorna...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 22:59

ja lyckades pina mig igenom hela åt en buddy (med pc, vars webläsare strejkar på den sidan nu när det är så trångt ), men när ja hade kommit till slutet så stod det att ja tog för lång tid på mig och fick börja om

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 11:31

Alla som spelade betan behöver inte installera om WoW. Det är samma klient som förut allt man behöver är ett konto och enda sättet att få det är att köpa spelet.

//Rob

Senast redigerat 2005-02-12 13:36

Jag orkade inte bråka när jag sa nej idag...
Jag är på vissa sätt nöjd, jag fick ju köra betan en månad för 100 spänn det är billigare än nu när det är släppt...
Dessutom fick jag ett soundtrack!!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-12 22:15

Jag älskar World of warcraft! Det första spelet som jag har spelat som man verkligen kan köra med modem...

Lvl 8 Nightelf Hunter

Jag deppar fortfarande för att jag inte fick Collectors Edition...
Jag struntade i att köpa vanliga, jag är inte sugen på att spela längre…
Sånt' jävla antiklimax!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-13 00:24

Ja jag vet hur du känner dig... Jag skulle få det i julklapp men så fick jag istället till min förvåning ett presentkort... Då var det redan försent... Men det är egentligen inget speciellt med CE... Enda skillnaden är att man får ett litet djur som springer efter en hela tiden...
Vilka spelar? Vilken server och vad heter ni?

Rayden
Lvl 9 Hunter
Night elf
English PVP (det finns bara en)

Jag hade verkligen längtat efter CE... Artwork-boken, DVDn, Det kompletta soundtracket m.m.
Allt var sånt' jag verkligen ville ha, CE var ett givet val för mig...
SEN KOMMER GAME OCH FÖRSTÖR ALLT!!!

Jag har sett att det auktioneras ut en del men det är ingen ide...
Hade jag vetat att jag skulle behöva betala mer än 1000 spänn hade jag varit mera sparsam den här månaden...

En tanke bara.... trots att jag gillar spelet och kommer betala 100 kr i månaden...
Såg Ciryons inlägg i början av tråden.
Är det värt 100 kr?
Tänk om det kostat 50 kr då hade jag kört det hur lång tid som helst.
100 kr är på smärtgränsen. Visst jag har råd men det är inte det...

Jag tror ni fattar.
Är det värt 100 kr/mån?

Nej nu ska jag fortsätta på min frimånad.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-13 11:40

Nu blir jag nervös... Är det någon som kör? Vore kul om man kunde köra med någon mer...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-13 12:37
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag tror ni fattar.
Är det värt 100 kr/mån?

150 är det väl t.o.m? eller 140/styck för två.. eller 130/styck för tre..

Ursprungligen av KKriss:

150 är det väl t.o.m? eller 140/styck för två.. eller 130/styck för tre..

Anledning till att jag tar upp frågan är att min chefs söner vill spela spelet.
Men han säger nej eftersom han tycker det för dyrt med 200 kr / månad för ett spel och det kan jag förstå.
Visst det är lätt att säga att de från spela en åt gången men säg det till en 11 åring och en 13 åring.

Visst vore det bra med 100 kr/husåll och månad?

några frågor

Här kommer några frågor. Jag är total nybörjare av spelgenren och av Warcraft.

Jag spelar en Orch Hunter och är nu på level 14.

1. Jag är Miner och Blacksmith. Kändes smart då jag kan fixa råvaror och sen göra armor etc av det. Enda grejen är att i stort sett inget av det jag gör är användbart för mig. Tydligen kan jag inte börja använda rustning (Mail) föräns level 40 var det nån som sa. Skit samma, jag vill tjäna pengar och tänkte därför att jag säljer allt jag gör till nångon NPC, någon som har en affär eller nått sånt. Där kan man ju alltid sälja grejer, men jag får så jäkla lite betalt. Gör jag något fel/osmart i det här läget? Jag vill som sagt tjäna mycket pengar. Vad är det bästa sättet?

2. Så fort jag pratar, alltså chattar, kommer meddelandet bara till folk i min närhet. hur chattar man så att ALLA ser? Känns löjligt att fråga, men jag har inte hittat svaret nånstans. Jag trycka bara enter och skriver men får aldrig svar..

3. Vilka Pets är bäst att ha? jag hade en skitbra krokodil som jag slarvade bort, och nu får jag bara tag i skitdjur. En björn ska tydligen vara bäst, men vilken level ska man vara på och var hittar man den?

tack

Ursprungligen av nightcrawler:

Jag är Miner och Blacksmith. Kändes smart då jag kan fixa råvaror och sen göra armor etc av det. Enda grejen är att i stort sett inget av det jag gör är användbart för mig. Tydligen kan jag inte börja använda rustning (Mail) föräns level 40 var det nån som sa. Skit samma, jag vill tjäna pengar och tänkte därför att jag säljer allt jag gör till nångon NPC, någon som har en affär eller nått sånt. Där kan man ju alltid sälja grejer, men jag får så jäkla lite betalt. Gör jag något fel/osmart i det här läget? Jag vill som sagt tjäna mycket pengar. Vad är det bästa sättet?

Om du vill tjäna mycket pengar så är det bästa sättet att istället för att ha en gathering profession och en production profession, att istället ha två stycken gathering professions.

Själv är jag level 45 och jag måste säga att jag tror jag nästan aldrig fått användning för sakerna jag tillverkat som Blacksmith. Kanske två-tre gånger.

Du som är Hunter märker nog inte av användbarheten av Blacksmithing förrän du blir level 40 då du kan använda Mail-rustningar. Fast då å andra sidan så har du säkert hittat en bra Mail-rustning någonstans ändå så.

Själv så tvekar jag som Blacksmith då jag aldrig fått användning för det, jag har märkt att dom som är Enchanters blir snuskigt rika på slutet av spelet tack vare av att alla är sugna på deras enchants.Dock som sagt så har jag inte blivit Artisan Blacksmith ännu, vilket jag antingen får välja att bli Weaponsmith eller Armorsmith. Då jag "maxat" upp mig i det är då jag verkligen kan ge en fullskalig recension på själva Blacksmithing-yrket (i den grenen jag väljer så att säga). Vad vet jag? Man kanske inte får verklig användning för det förrän i slutet.

  • Medlem
  • 2005-02-13 23:25

Är det två professions som man kan ha som max?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 03:10
Ursprungligen av MP:

Är det två professions som man kan ha som max?

yes, två "main professions" sen kan du ha hur många sekundära som helst.. primära; typ blacksmithing, mining.. sekundära; fishing och liknande

Vad är de bästa gathering-grejerna då? Mining och ? Jag kom till topplevel på Herbalist förut och smlade blommor utav bara helvete.. men sen slängde jag det yrket eftersom jag inte orkade bli Alchemist för att vidareutveckla.. det var nog dumt märker jag nu.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-14 09:28
Ursprungligen av nightcrawler:

Här kommer några frågor. Jag är total nybörjare av spelgenren och av Warcraft.
3. Vilka Pets är bäst att ha? jag hade en skitbra krokodil som jag slarvade bort, och nu får jag bara tag i skitdjur. En björn ska tydligen vara bäst, men vilken level ska man vara på och var hittar man den?

tack

Kul att du spelar Hunter, det gör jag med
Det finns ingen, jag upprepar INGEN skillnad mellan dom olika djuren när det gäller attack och defense. Det finns några som säger att vissa djur har minimalt mer Health men inga bevis på det.
Den enda stora skillnaden mellan djuren är vad dom äter.
Vissa djur äter bara vissa typer av mat. Det är bla därför många gillar björnar för dom äter allt, så även Boars.
Katter är lite jobbigare men sååå söta

Sen finns det en sak till och det är Pet Abilites, det ät Growl, Bite, Claw och Cower.
Cower är värdelös, strunta i den.
Du tämjer ett djur och om det har en av skillsen så lär du dej den efter en stund och då kan du lära ut den till andra pets.

Framför allt, välj pets efter hur du gillar utseendet! Och ha kul med det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 15:07

Jag har ju ett CE till salu! Om jag nu får det från WEebbhallen förstås.... Och en vanlig också... Skicka ett PM!

När du kommer till en ny AREA står det typ: Changed channel [/1.public Storm Wind] eller liknande. Skriv bara "/1 " och sedan meddelandet. ex. "/1 Jag är en kamel!" då kommer det i kanalen "Public" När du kommer till en ny area eller loggar in, får du se vilka kanaler som är tillgängliga där. ( Public är /1, jag tror local defence är /3 och trade /2)
För att tjäna pengar: Gör uppdrag. Det lönar sig i längden. Om an inte köper VÄLDIGT mycket brukar "uppdragspengarna" räcka. Om du har mining och får tag på en "Moss Agate" sälj på AH... de första veckorna går de ofta på 60s var...

Hm. Jag hade inte tänkt att spela som hunter och har aldrig gjort det heller, men jag måste fråga, kan man ha vilka djur som helst som pets alltså? Råttor och kaniner och sånt? Getter? Jag har bara sett folk med "tuffa" djur. Mycket roligare med en ful ko eller nått...

Bevaka tråden