Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple to introduce FireWire audio interface for GarageBand

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 09:49

Saxat från Appleinsider:
Apple Computer is expected to introduce a new audio interface for GarageBand users in the coming months. The analog FireWire audio device, the first product of its recently created iPod division, will allow users to directly record audio using any Mac and Apple’s GarageBand music studio application. According to reputable sources, the company is on track to begin manufacturing the device overseas next month

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 09:53

Spännande tycker jag. Skönt att lite av Emagics hårdvarukompetens tas tillvara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 10:32

Men varför ingen MIDI? Jaja, den som lever får se.

ja! huvudlöst att inte slänga på midi...garageband styrs väl via midi!? om den kommer med midi köper jag den direkt!

Ursprungligen av C-mon:

Men varför ingen MIDI? Jaja, den som lever får se.

Det antas även komma en ny Garageband, trevligt.

Jag gillar Garageband trots att jag antagligen är tondöv och mest sitter och plinkar för mina egna öron.

Tycker det vore trevligt om Apple köpte upp Propellerheads och använde sig av reason i Garageband och Logic.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 14:25

Man undrar ju lite lätt över om "resten" av Emagic's hårdvara kommer att komma ut under Apple's namn eller om de läggs ned.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-02-19 21:25

Hoppas verkligen inte att det läggs ner. Emagic har jävligt bra MIDI interface. Skulle vara sorgligt om dessa försvann från marknaden.

Mycket intressant

En liten off-topic, men jag försökte i helgen att plugga in gitarren i "line-in" på min nya iMac, men 3,5mm-pluggen "bottnade" inte.. har jag missat något eller är det fel på line-in-porten?

Tror att det var Apogee's ljudkort som ryktades om i början på den här tråden. Deras Symphony och Ensemble. De passar väldigt bra ihop med Logic. Kanske Apogee släpper en konsument-variant för GarageBand.

http://www.apogeedigital.com/products/

Det cirkulerade lite skisser också på den där mackapären. Och det var ju en Mac mini med ett par kontakter på ovansidan! Tror att det hela var en avledningsmanöver inför minins lansering. Ryktena skulle peka åt fel håll liksom. Red herring, som anglosaxerna plägar säga.

1
Bevaka tråden