Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbjudan: 2/12 Apple History Night med 99mac

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av István:

Kanske läge för Pro/Plus krav?

Om det blir krig om biljetterna kanske det skulle bli aktuellt, men det känns inte så just nu va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 15:03

Jag kommer, samt tar med mig en icke-medlem om det går bra..:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 19:01

Vill gärna komma, men har svårt att spika då jag inte får reda på om jag måste iväg till s-vall förrän om några dagar.

Hoppas det är det ok med en intresseanmälan?

Mvh

Spikat jag kommer Gärna.

/Jonas Vikander

I´ll be there..

jag då?

Björnström, fick jag vara med också? Jag skrev som första person i tråden i MacWorlds forum, men den verkar ha tagits bort, antar att de inte gillade gratisreklam.
Om det finns platser kvar så skulle jag vilja komma

Edit: heter alltså inte scriptflipper på MW utan där går jag under namnet Kalliban

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 02:26

Ja, tack.

Alla är välkomna, jag tänkte sammanställa listan typ på måndag, bara att anmäla er i tråden. MacWorld gillar inte att jag skriver överhuvudtaget på deras forum men dom skriver gärna här

Är någon sugen på pizza vid 17.30? Skriv gärna det i anmälan så vet jag om jag ska boka långbord på pizzerian tvärsövergatan.

Ursprungligen av Björnström:

Är någon sugen på pizza vid 17.30? Skriv gärna det i anmälan så vet jag om jag ska boka långbord på pizzerian tvärsövergatan.

Jadå. Bangar aldrig en pizza...

Ursprungligen av Björnström:

MacWorld gillar inte att jag skriver överhuvudtaget på deras forum men dom skriver gärna här

Är någon sugen på pizza vid 17.30? Skriv gärna det i anmälan så vet jag om jag ska boka långbord på pizzerian tvärsövergatan.

Nej de är lite kinkiga har jag märkt

Jag tar gärna en pizza innan!

Jag vill återigen tipsa alla om att detta kan bli en heldag tillsammans med Apple:
http://www.apple.com/se/events/postibc/

Apples långa relation till den professionella marknaden har resulterat i en djup insikt om vikten av samspel mellan de produkter som dagligen skapar effektivare arbetsprocesser. Välkommen till ett kostnadsfritt seminarium där Apple ger dig möjligheten att titta närmare på de verktyg som varje dag skapar effektiva flöden inom video, rörlig grafik, film och efterproduktion.

13.00 - 13.30 Registrering och utställning
13.30 - 14.00 Introduktion
14.00 - 15.00 Demonstrationer av Production Suite, Shake och Optibase
15.00 - 15.30 Utställning
15.30 - 16.15 Demonstration av Production Suite, Shake och Optibase
16.15 - 16.30 Avslutning
16.30 - Utställning
17.30 - 18.30 Pizza på Sveavägen med 99mac
18.30 - 22.30 Apple History Night och pubkväll med 99mac

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-20 14:03

Klockrent! Räkna med mig och två polare!

Pizza var det här. Måste ju ha något att äta om man tar sig hela vägen från Linköping...

Men ni, hallå. Håll en plats åt mig. Jag sitter och funderar på om jag kan få ihop min vecka så jag kan åka till Stockholm och vara med.

  • Medlem
  • 2004-11-21 14:07

skulle också gärna komma....

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2004-11-23 17:53

Det låter kul, jag kommer och tar även en pizza innan.

  • Medlem
  • 2004-11-23 19:36

Kommer, och tuggar gärna också en Pizza

Mvh
/Ulf

  • Medlem
  • 2004-11-23 21:00

låter roligt, jag kommer. ,)

Det finns gott om platser kvar - alla anmälningar är välkomna!

Nästa torsdag kör vi, Erik har kollat igenom alla fyra skivor i helgen och det är minst sagt blandat material ifrån Apples tidiga dagar. Målet är att klippa ihop två delar á typ 45 minuter så att vi kan ha en liten barpaus i mitten.

Det kanske är dags att sammanställa en ny lista och en separat pizzalista? Tänkte ringa pizzerian på torsdag eller fredag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 21:48

Jag räknar med en ferraristol av modell röd vid visningen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 21:52

Kan tillägga det Björnström sa om materialet - HÖGST blandat. Allt från introduktionen av Newton till Hinduer promot:ar "the Macintosh". Så, ja, Mac:en har stark religiös anknytning

10 dagar kvar and counting...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 22:22

Anmäler mig härmed, såväl till Il Forno da Pino som till historielektionen. Jag var på nyss nämnda krog i söndags, och kan meddela att det inte är någon sånkpizzeria. Pizza Salsiccia är favoriten bland pizzorna.

Hade jag vetat att 99mac skulle flytta in så nära, hade jag inte flyttat från Sveavägen.

Vänligen, Ylan

...jag bor dock kvar på Sveavägen och bestämde mig just för att försöka städa lite rent i min kalender för en sådan här aktivitet.

Kort och gott. Boka en plats åt mig och köp en pizza också...

Ursprungligen av Ylan:

Anmäler mig härmed, såväl till Il Forno da Pino som till historielektionen. Jag var på nyss nämnda krog i söndags, och kan meddela att det inte är någon sånkpizzeria. Pizza Salsiccia är favoriten bland pizzorna.

Hade jag vetat att 99mac skulle flytta in så nära, hade jag inte flyttat från Sveavägen.

Vänligen, Ylan

Aha, har du flyttat! Jag tänkte ju ha dig som vaktmästare eftersom du bodde i samma hus

Pizza Salsiccia är riktigt jäkla bra, en sådan får det bli kombinerat med dom där stora italienska ölen.

Orkar någon sammanställa två listor?

- Biolistan
- Pizzalistan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 23:06

Historielektion

Björnström
Mats Björnström
Arvid Björkström
Bear
Johan Åsberg
Ola Andersson
TZW x2
Niklas Brunberg
Magnusf
Henrik Betnér
qo-naq
screwpull
thevil
Martin Belak
Kristian Belak
Joacim Melin
Magnus Krantz
Magnur x2
Mondo
abens
Ovsing
István
jocked
Torkel x2
Zoega? (vet ej än)
Jonas Vikander
Christopher Anderton
ScriptFlipper
mrjean
MinMac x3
Christian Åhs (?)
iMe
Marco
Ulf H
madnz
Erik.dv
Ylan
ace4711

Pizza
Björnström
Joacim Melin
ScriptFlipper
Niklas Brunberg
Marco
Ulf H
Ylan
ace4711

Disclaimer: This list is provided "as is" I take no responsibility whatsoever for anything!

Vänligen, Ylan

Bara 42 stycken bokade till History Night - det innebär nog 30 stycken i praktiken

Gott om plats - anmäl er nu (och ni som redan finns med på listan, ange om ni vill käka Pizza på långbord med oss!)

  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 23:31

Svårt att tacka nej...

En heldag med Pizza och Öl och sen Bio med massa kul historia... Boka in mig!

Jag är lite sugen på komma ner och hälsa på - vill träffa Abbe också! Länge sen nu grabben.

Bevaka tråden