Filip

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2004-11-18 13:58

Lite konstigt det här...

Har nu varit här ett bra tag men aldrig riktigt presenterat mig.

Några av er har säkert stött på mina frågor, fått små svar angående ljudhantering, midi, musikprogram m.m.

Men nu är så detta dags!

Är en, för tillfälligt i Härnsöand boende kille som för ett par månader köpt min första mac.
En PowerBook 12" blev det. Är riktigt nöjd -mer än njöd faktiskt, -men det var väll kanske inte mer än väntat?

Filip heter jag här -precis som det flesta kallar mig på min egentliga boendeort sthlm.

Jag heter Josef, men det behöver vi inte bry oss om. För att göra en lång historia obefintlig säger vi att jag heter Filip, och ber er därför använda det namnet.

Jag bor som sagt i Härnösand och kom hit för att studera komposition inom modern konstmusik.
Skriver främst för de traditionella ackustiskta instrumenten men har funderingar på ett stycke för prepererat piano.

I datorn används främst Finale 2005 och inköp av ljudbiblioteket Garritan Personal Orchestra samt ett M-Audioklaviatur planeras.

Även en iPod är att väntas men alla goda saker kostar pengar och som student simmar man inte i dem.

Har senare planer på att till sommaren tillsammans med min flickvän ha en utställning av mina här skrivna verk, både som ljud och rent visuellt, i form av projekterade skisser från början till slutet av mina prodjekten -alltså skisser man samlat på sig fram till styckets slutgiltiga skepnad.

Hoppas ni nu har en liten humm om vem som sitter här. Hoppas vi hörs mer sen, känner hur jag mer och mer blir delaktig i allt här, och det är inte fel.

Ha det bra //Filip

Välkommen Filip. Själv väntar man på sin första ibook. Som du kanske sett i mina trådar i i ibook forumet.

Jag förstår varför du vill bli kallad Filip. Alla vet varför

• Medlem
  • Öland
  • 2004-11-18 18:09

well egentligen handlar det inte om att vilja... haha

det blev så och nu har jag inget val längre... mina kopisar vet vem filip är men inte vem josef är osv...

1
Bevaka tråden