Kvitto från AppleStore?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-17 16:45

Hej, ursäkta för den något pinsamma frågan. Men vad är det som gäller som kvitto när man köpt från AppleStore och hur funkar det med garantin egentligen?

Du kommer att få ett kvitto i ett separat kuvert på posten. Oftast någon vecka efter leveransen av produkten.

Annars bör du ha fått ett e-mail eller om du har antecknat manuellt ett ordernummer som de på Apple Store kan hitta din beställning på. Så garantin behöver du inte oroa dig för, den gäller i 1 år (om du inte köper deras protection plan om det är en dator eller liknande).

• Medlem
  • 2004-11-17 19:00

Okej tack så mycket, har inte fått något kvitto på posten ännu o det har väl gått en månad nu snart.
Men det borde väl räcka med att ange ordernumret då.

• Oregistrerad
  • 2004-11-17 19:12

När jag beställde en dator för några månader sedan så fick jag inte heller något kvitto så jag mailade till apple på adressen som stod på orderbekräftelsen. Jag fick då ett nytt kvitto. De sa att de hade skickat ett annat kvitto men det har aldrig dykt upp. Maila och påpeka så får du ett ordentligt kvitto. Det kan vara bra att ha ifall det händer något annat än att datorn går sönder. Man kan ju råka ut för stöld eller annat. Då är det bra att ha ett riktigt kvitto.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 18:38
Ursprungligen av Gizz:

När jag beställde en dator för några månader sedan så fick jag inte heller något kvitto så jag mailade till apple på adressen som stod på orderbekräftelsen. Jag fick då ett nytt kvitto. De sa att de hade skickat ett annat kvitto men det har aldrig dykt upp. Maila och påpeka så får du ett ordentligt kvitto. Det kan vara bra att ha ifall det händer något annat än att datorn går sönder. Man kan ju råka ut för stöld eller annat. Då är det bra att ha ett riktigt kvitto.

Detta har skett för mig med.. Jag har varit tvungen att ringa på två stycken av mina inköp.. det verkar lite som att deras process tragglar lite..

• Medlem
  • 2004-11-19 00:28
Ursprungligen av Gizz:

Mailade AppleStore och dom sa att dom skulle skicka ett kvitto till mig.
Någon som förresten vet hur garantin funkar om man säljer nån Applepryl?

Står det ens namn etc. på kvitton från Apple? Man loggar ju in med deras 1-click funktion...

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-19 10:29

Garantin hänger normalt sett med produkten, men kan inte svara på ifall Apple slängt med ngn tjusig klausul som motsäger detta..

Garantin hänger med produkten, detta gäller även Protection Plan. Har man registrerat datorn hos Apple Care (vilket rekommenderas och är ett måste vid Protection Plan) så får man ringa upp till dem och be dem föra över datorn till den nya ägaren. Det kan krävas att ni faxar in ett kvitto med bådas namn som styrker köpet.

1
Bevaka tråden