Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dedicerade servrar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sett en hel deltrådar med info on olika webb-hotell. Är det någon som har info om vilka som är bäst och/elelr billigast på dedicerade servrar? Det billigaste jag har lyckats hitta hittills är FS.data som ligger på 395:-/mån för en standardlösning.

/™

MantaRay som driver 99mac har även dedicerad serverhosting:
http://mantaray.se/hosting/

Tack för tipset. En sak jag undrar lite så där allmänt. Det förefaller som om dom flesta som håller på med dedicerade servrar ligger på en prisnivå som liknar Mantaray. Frågan är varför då t.ex. FS-data ligger så mycket lägre. Kan det vara att vissa hotell erbjuder maskin och plats men du får underhålla den helt själv? Jag har inte hunnit ringa och kolla med dom men det förefaller ju lite underligt.

/™

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-17 09:22

En sak jag också skulle vilja veta om detta är vilka av de bra och billiga ställe som ger en möjlighet att konsolansluta över nätet, i syfte att underhålla burken helt själv that is.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-05 16:56

Jag har tidigare kikat på "Prq Inet" (www.prq.se). De har rätt överkomliga priser, inte minst deras "Mini-co-location". Vad man får för tillgänglighet för pengarna låter jag vara osagt.

1
Bevaka tråden