Finansering av ibook köp

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-16 01:17

Hejsan!

Detta är mitt första inlägg på 99mac.

Jag har blivit rejält intresserad av att skaffa mig den nya ibooken.
Ett problem bara, jag blev nyligen arbetslös, eller arbetssökande
som det lite finare heter, och undrar nu om någon har ett bra
tips på hur jag kan finansera köpet. Finns det någon långivare
som lånar ut till arbetssökande och fortfarande har en dräglig ränta.

Vore mycket tacksam för tips.

Bowie

Ursprungligen av Bowie:

Hejsan!

Detta är mitt första inlägg på 99mac.

Jag har blivit rejält intresserad av att skaffa mig den nya ibooken.
Ett problem bara, jag blev nyligen arbetslös, eller arbetssökande
som det lite finare heter, och undrar nu om någon har ett bra
tips på hur jag kan finansera köpet. Finns det någon långivare
som lånar ut till arbetssökande och fortfarande har en dräglig ränta.

Vore mycket tacksam för tips.

Bowie

Jag blev nydligen arbetslös också, förrförra fredagen. Jag tröstade mig med genom att inhandla en ibook 12" med 80 gb hårdisk och bluetooth. Ska uppgradera maskinen med antingen 512 i ram eller 1024. Coolare och ha över 1 gb ram. Hoppas dom går ner i pris snart!

Är själv i samma sits (fast jag inte är arbetslös) och undrar var man kan köpa mac på avbetalning. Tänkte mig en ibook 12". Eller vänta till nästa år o köpa en powerbook 12".

Applestore (www.apple.se) har avbetalning men det ska va ganska hög ränta. De har kontrakt med Wasa Kredit. Jag känner inte till några andra affärer som har MAC datorer på avbetalning.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-19 09:15
Ursprungligen av BosnianX:

Applestore (www.apple.se) har avbetalning men det ska va ganska hög ränta. De har kontrakt med Wasa Kredit. Jag känner inte till några andra affärer som har MAC datorer på avbetalning.

Kullander & Kullander har avbetalning.

• Oregistrerad
  • 2004-11-17 14:34

Svär lite i kyrkan här nu, men SIBA säljer ju ibookar, och de har hyfsat ok avbetalning om man håller sig inom en viss tidsgräns. Sen kostar det järnet.

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-17 16:07

Avbetalning kostar. Dessutom måste man varit fast anstäld x antal månader eller vara student för att få låna pengar på de flesta ställena.
Jag köpte min G5a på applestore, den gick på 19000 och med avbetalning hamnar slutsumman på ca 22000. Så det kostar en del ja. Men som student så var det det enda alternativet för mig.

Avbetalning kan ibland vara en bra lösning men som nr3 skrev i sin inlägg så kan räntan vara ganska hög hos vissa och då blir köpet ganska dyr i längden. Köper jag på avbetalning så håller jag mig till 12 månader i de flesta fall eller sparar ca halva summan och andra halvan tar jag på avbetalning.

Pelle: Var hittar du ibookar på SIBA? och vad kostar de?

JohanK: Är avbetalningen räntefri, om ite hur hög ränta är det? Hur många månader kan man dela upp betalningen?

• Oregistrerad
  • 2004-11-19 13:31

BosnianX: Jag såg en på SIBA på Avenyn i Göteborg häromdagen. Den ingår i deras sortiment åtminstone, men jag vet inte hur de lagerför dem...

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-19 16:18

Räntefri avbetalning på 4, 6 eller 12 månader via GE Moneybank.

Och så har vi Studenfinansiering via wasa-kredit.

1
Bevaka tråden