Äppelskrutt

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 19:51

Hej, jag är arg (och måste skriva av mig.)

Jag lämnade in min PB alu 15" på min lokala "Apple Service Provider" för b.l.a
vita fläckar på skärmen, död tangentbordsbelysning, knaster i ljudkortet m.m innan garantin skulle gå ut.
Det tog dryga tre veckor sedan var logikkortet och ljudkortet utbytt och jag fick hem datorn i väntan på att ny bildskärm skulle anlända. Då upptäcker jag att det är en glipa i skalet ovanför superdriven och att "filten" i superdriven hänger ut ifrån sloten, påpekar detta för "AASP" som tillslut får beställa ett nytt bottenskal och påpekar att clipsen som håller fast skallet blivit slöa i och med öppnandet av datorn och att dom har felmonterat "filten" från början.

Datorn blir klar efter en lååång månad och jag är glad tills jag upptäcker några dagar senare att pb'n inte vill gå i vila när man stänger locket (fungerar som vanligt på de andra sätten) plus att jag fått ngr döda pixlar och ett svart fält på skärmen istället för vitt (dock mindre viktigt än problemet med vilan). Jag ringer då min "AASP" som säger att det är fel på den NYA skärmen (nått med magneter.!?) Garantin har nu gått ut men man har förlängd garantin på utbytta delar så det skulle gå bra att lämna in den igen så dom får beställa ny skärm och reperationstid igen med den väntetid det innebär osv.

Jag tänker då att det är kanske bättre att ringa applesupport och skicka den direkt till dom i Holland då det verkar som dom kan fixa det på ngr dagar (enligt tidigare trådar)...och har reservdelarna på plats. Då får jag prata med en shmuck som påstår att han måste gå igenom support på telefon för att kolla om det är mjukvarerelaterat först och det är ju okej om det skulle vara så (slipper jag lämna in den igen även om "AASP" säger att det är fel på skärmen och att det fungerade innan reperationen/skärmbytet). Dock så kostar det 459 kronor för att garantin har gått ut...öhh jag förklarar datorns tidigare äventyr och att min lokala "AASP" ska ju reparera den igen på "förlängd apple garanti" så varför ska jag betala för ett telefonsamtal? Han säger att jag måste prata med han först innan dom kan ta imot den och vad jag förstår så får jag chansa på att det är hårdvarurelaterat och slipper då betala för samtalet än om det skulle vara mjukvarerelaterat då jag då debiteras kostnaden. Jag tackar nej till det idiotiska erbjudandet och hänvisar till mitt samtal med min "AASP" han säger att då får väl jag lämna den till min lokala "AASP" istället så jag slipper betala. Jo visst, men herrregud jag har ju förlängd garanti och rättighet ävan att få den reparerad hos Apple? Och jag antar väl att min "AASP" fakturerar apple för reperationer av varor köpta på applstore så om nu ett telefonsamtal skulle fixa till datorn så skullle ju Appleskrutt spara in både på bildskärm och reperationskostnaderna. Korkade support!!!

Jag vet inte riktig vad jag klagar på, blev lite rörigt... men aarrhhgghhumppf jag vill att en 27.000 kronors pryl ska funka...iallafall efter en reperation.

Minst sagt lite rörigt

1
Bevaka tråden